Plast - lim eller cement?
Plast - lim eller cement?
Tjena
Mitt lim har gått och blivit redigt dåligt, kommer inte ens ihåg vad jag köpte det eller vilket företag som gjort det.
Är det bra att köra med cement? Skall man använda det tro istället om man tror att man aldrig kommer vilja ha isär figurerna?
Är det någon som kan tipsa om ett bra plast lim? alt cement då om det är det man skall använda.
Gärna om någon vet ett lim som har en borste så att säga, så man lätt kan stryka på limmet.
//Martin
Mitt lim har gått och blivit redigt dåligt, kommer inte ens ihåg vad jag köpte det eller vilket företag som gjort det.
Är det bra att köra med cement? Skall man använda det tro istället om man tror att man aldrig kommer vilja ha isär figurerna?
Är det någon som kan tipsa om ett bra plast lim? alt cement då om det är det man skall använda.
Gärna om någon vet ett lim som har en borste så att säga, så man lätt kan stryka på limmet.
//Martin
Senast redigerad av 1 Kerrai, redigerad totalt 26 gånger.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
- NilssonHarHund
Re: Plast lim eller cement?
Revell contacta professional (blå burk med gul/blå kork) är det helt klart bästa plastlimmet som finns, inte minst tack vare den fem centimeter långa, smala metallpipen som gör att man både har riktigt bra precision och sällan får för mycket lim.
Re: Plast lim eller cement?
Kör med Express Lim från Casco. Funkar bra och har en liten borste som är perfekt
Re: Plast - lim eller cement?
Super Attak ...
finns både med pensel och med 'pip'. kan du limma fast både fingrar och armbågar =/
finns både med pensel och med 'pip'. kan du limma fast både fingrar och armbågar =/
- black templars @ time of ending -
Se där ja, 1 med cement och 2 med superlim
Trodde inte plast mådde så bra av superlim men verkar som jag fick tji där.
får pröva och limma ihop finger med armbåge! party trick?
Trodde inte plast mådde så bra av superlim men verkar som jag fick tji där.
får pröva och limma ihop finger med armbåge! party trick?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Superlim användes under vietnamkriget för att limma ihop trasiga soldater. Fungerar alldeles utmärkt på soldater från "the grim, dark future where there is only war".
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
och det passar mycket bra till att hälla i sina sår när man råkar skära sig.. det svider lite, men det blir som läkt på direkten..
Det tror jag faktiskt inte är så nyttigt, den variant som används för sår är inte kemiskt identisk med den som används för tennsoldater.
jodå, det fungerar hur bra som helst..
Att det fungerar för att limma ihop hud betvivlar jag inte för ett ögonblick.
Jag är mest lite osäker på övriga hälsoeffekter. Någon som vet?