Göra egna transfers?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Göra egna transfers?

Inlägg av Jesper77 »

Är tyvärr extremt dålig på frihand så jag måste ha lite hjälp :cry: Vet att det finns olika märken som levererar tomma transferpapper så man kan skriva ut egna transfers. Är det någon som har erfarenhet av detta? Är det en speciell skrivare man måste använda? Varför finns det olika papper, transparent och white? Vilken tillverkare är bäst alternativt har någon erfarenhet av? Hade varit kul om någon kunde dela med sig utifall de har erfarenhet av detta?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Göra egna transfers?

Inlägg av Naz87 »

https://www.mjhobby.se/product.asp?qsLa ... d=380-3098

Har använt dessa tillsammans med en laser skrivare och fått väldigt bra resultat.

Skillnaden på vit och transparent är helt enkelt om du vill ha vit färg i din decal då väldigt få skrivare har vit färg.

Det ska gå att skriva ut med färgskrivare men då måste man seala med någon form av lack detta har jag inte testat.

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Göra egna transfers?

Inlägg av Jesper77 »

Oki,var det problematiskt att skära ut? Kanske mest beror på vilken typ av dekal du gjort. Det jag planerar att skriva ut är squadmarkings och siffror mestadels men även en del Raven Guard insignias i varierande storlek. Finns det någon som vet om det finns folk som kan hjälpa en med utskrivning mot en liten ersättning?

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Göra egna transfers?

Inlägg av Ancalagon »

Varför inte bara köpa Raven Guard transfers?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Göra egna transfers?

Inlägg av Nurgle »

Vilken bra ide! Då kan man göra egna motiv :) Tack för tipset :)

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Göra egna transfers?

Inlägg av Jesper77 »

Ancalagon skrev:Varför inte bara köpa Raven Guard transfers?
De transfers jag eventuellt ät intresserad av hos FW är bara några få stycken i den storleken, dvs fordons. Skulle det strula eller gå sönder transfer, vilket är långt ifrån omöjligt, så känns det bortkastat. Sedan hittade jag grymt snygga custom squadmarkings jag vill ha.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Göra egna transfers?

Inlägg av Naz87 »

Jesper77 skrev:Oki,var det problematiskt att skära ut? Kanske mest beror på vilken typ av dekal du gjort. Det jag planerar att skriva ut är squadmarkings och siffror mestadels men även en del Raven Guard insignias i varierande storlek. Finns det någon som vet om det finns folk som kan hjälpa en med utskrivning mot en liten ersättning?
Har gjort allt från rhino topp lucka storlek ner till scout shoulderpad. Dom skärs ut precis som GW transfers, är väldigt liknande pappet. Så den biten är inga problem. Tror dom blir lite tunnare än gws så dom blir lätt lite ömtåliga men detta leder till att dom formar sig efter underlaget samt smälter samman med färgen enklare

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Göra egna transfers?

Inlägg av Jesper77 »

På din beskrivning så är det ungefär vad jag letar efter. Så leta reda på någon med laserskrivare och sedan inhandla papper låter det som :)

Skriv svar