Björnas White Scars

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Björnas

Björnas White Scars

Inlägg av Björnas »

Hejhej, tänkte lägga upp mina Scars här för hård men rättvis bedömning.
Har inte spelat på någon turnering ännu då vi har varit en ganska isolerad 40k-community i Östersund fram tills nyligen, men jag hoppas kunna spela med dessa jämtländska mongolriddare från rymden på turneringar om nåt år eller så.

Anyhow, bilder:

Tactical Squad:
Bild
Bild

WIP Bikesquad (dessa är klara):
Bild
annan vy:
Bild
Bild

Omålade halvbyggda bikes:
Bild
Bild

Commander:
Bild

...och ja, jag är skitkass på att ta bilder (och att strukturera bra forumposter). Har en del bilder på mer omålat men inga av dem är direkt intressanta. Har dock en Warseerplog här där de finns upplagda. Den tänkta 1750p-listan ser ut som följande:

HQ:
Captain on Bike w/ Relic Blade, Bike. 165 pts.
-Command Squad on bikes,
1x Thunder Hammer
3x Lightning Claw
4x Storm Shield
4x Meltaguns
4x Meltabombs
Apothecary
400 pts.

Troops:
Tactical Squad. Heavy Bolter, Flamer, Vet w/ BP/CCW.
Rhino. 205 pts.
Tactical Squad. Multimelta, Flamer, Vet w/ BP/CCW.
Rhino. 205 pts.
Bike Squad. 8 Bikes, 2 Meltaguns, Vet w/ Power Fist.
Attack Bike w/ MM. 310 pts.

Fast Attack:
Land Speeder w/ Multimelta, Heavy Flamer. 70 pts.

Heavy Support:
Predator w/ AC/HB. 85 pts.

Den bör landa på prick 1750, annars är det lätt att plocka bort en meltabomb. Tror den skulle kompa runt 35-30.

Vad tycks? :)
/Björnas

Booogeyman

Re: Björnas White Scars

Inlägg av Booogeyman »

Snygga färger och kontraster!
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Riktigt snygg vit färg! Bland de snyggare jag har sett. Dock förtjänar en del av dina metalytor en svart wash för att ta ner deras glans lite.

Listan ser bra ut, men lite väl repetetiv. Känns också som att den lider lite brist på (lang range) anti-tank.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Tjusigt!
En tanke, borde inte biksens hjul vara lika smutsiga som marinernas skor?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Otroligt snyggt vitt!

Jag tycker att du borde utnyttja din eminenta penselföring till att "tona" ögonen och sätta dit ett litet blänk. (Om du inte medvetet har valt bort det?) Samma sak med de röda partierna på axlar, sköldar och örnar, lite highlights skulle vara bra, och att döma av resten av modellerna så kan du göra det utan problem. :)

Angående själva listan, alldeles för repetitivt för min smak, det är oftast roligare att spela både med och mot en lite mer varierad lista, men som sagt, det handlar mest om smak. Var dock beredd på att i en subjektiv kompbedömning kommer du nog hamna lägre än de 29 du får i mallkomp.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Snygg vit som sagt, i övrigt saknar jag highlights.

Joppe

Inlägg av Joppe »

Kul att se att fler kör White Scars. Listan ser stabil ut, svårt att få med både command squad och long range at. Du får väl offra speeders på att plocka tanks.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Det är ju ändå tre Autocannons för att öppna Rhinos, och som sagt, tre Land Speeders med MM. Deras syfte är ju att offras för att spränga tungt pansar, eller om det inte finns sådant offras för att elda horder.

Björnas

Inlägg av Björnas »

DHettNeck skrev:Riktigt snygg vit färg! Bland de snyggare jag har sett. Dock förtjänar en del av dina metalytor en svart wash för att ta ner deras glans lite.

Listan ser bra ut, men lite väl repetetiv. Känns också som att den lider lite brist på (lang range) anti-tank.
Använder blixt på kameran så metallen framträder lite mer på bilderna än vad den egentligen gör. Kameran fuckar faktiskt upp en hel del.

Repetetiv, ja kanske, ser i nuläget ingen vits med att ta en massa "sämre" enheter för att få till nån sorts variation bara. Den är inte gjord med hänsyn till kompmall eller subjektiv komp, men jag kan ju alltid snälla till den om det blir turnering (det låter ju ganska dumt dock!).

Long range at: jag är inte så imponerad av Lascannons i 5th, kör mycket hellre med mobila meltavapen (och dom har jag ju en del av). Det passar rätt bra med fluffet dessutom. AC/HB preds knäcker ju lätta fordon rätt bra också som sagt, även om jag inte hunnit testa dem så mkt än (standard häruppe har länge varit 1500p).
fjugin skrev:Tjusigt!
En tanke, borde inte biksens hjul vara lika smutsiga som marinernas skor?
Jo absolut, gör dock all smuts i samband med baserna så de har rena däck tillsvidare.
Norrland skrev:Snygg vit som sagt, i övrigt saknar jag highlights.
HeadWar skrev:Otroligt snyggt vitt!

Jag tycker att du borde utnyttja din eminenta penselföring till att "tona" ögonen och sätta dit ett litet blänk. (Om du inte medvetet har valt bort det?) Samma sak med de röda partierna på axlar, sköldar och örnar, lite highlights skulle vara bra, och att döma av resten av modellerna så kan du göra det utan problem. :)

Angående själva listan, alldeles för repetitivt för min smak, det är oftast roligare att spela både med och mot en lite mer varierad lista, men som sagt, det handlar mest om smak. Var dock beredd på att i en subjektiv kompbedömning kommer du nog hamna lägre än de 29 du får i mallkomp.

Min tanke hittills har faktiskt varit att skippa highlights på powerarmourn. Då min vita blir blir väldigt platt och icke-highlightad så gjorde jag samma sak med den röda med teorin att de skulle gå ihop bättre då. Visste heller inte hur jag skulle få till en vettig highlight på rött. Det kan dock mycket väl hända att jag ändrar mig i framtiden.

Listan: Som nämnts så är den inte gjord med någon hänsyn till komp, utan jag har i stort sett gått på vad som passar in i armén fluffmässigt (snabbt, litet och mobilt) och vad som är effektivt (den är ganska tungt inspirerad av internetlistor). Det är lite jobbigt att nåt som passar så bra in i WS fluff och som syncar så bra med övriga listan som MM/HF speeders och lätta predatortanks också är vad som är det "hårdaste" i SM-boken. Command Squad på bikes anser jag MÅSTE vara fullt utkittad för att vara värd poängen, den måste ta allt som slängs i dess väg oavsett om det är tanks, guardsmen eller terminators.

Jag vet inte hur jag ska göra med kompbiten än eftersom jag inte varit iväg på nån turnering ännu. Kanske får jag snälla till den lite med hjälp av detta eminenta forum om det blir av i framtiden. :)

/Björnas

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Faktum är att commandenheten antagligen blir både hårdare och mer prisvärd om du varierar utrustningen så att alla är unika.

Skriv svar