Bas/stöd för dynamiskt posad knight

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Elevatorlake

Bas/stöd för dynamiskt posad knight

Inlägg av Elevatorlake »

Ni som har erfarenhet av att posera större modeller, i det här fallet en cerastus knight, lite mer dynamiskt, dvs med bara en fot på basen eller kanske helt i luften, vad har ni använt för stöd? Det enda jag kan tänka mig spontant är en flygarbas som man på något sätt fäster i "höften" på modellen underifrån men ni kanske har listat ut något smartare?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Bas/stöd för dynamiskt posad knight

Inlägg av Flogger »

Elefanttråd eller pianotråd. Tål mycket stryk samt sviktar lite grann så saker inte knäcks.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Flogger skrev:Elefanttråd eller pianotråd. Tål mycket stryk samt sviktar lite grann så saker inte knäcks.
Tack för tipset, jag visste att det fanns betydligt mer kunniga personer än mig på ämnet! :) Jag har aldrig ens hört talas om de så nu ska det googlas...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Vad använder ni för lim till sådana större grejer förresten, är det epoxy som gäller?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Epoxy är nice. Men superlim+vatten är nice också, sitter och limmar en Prime Axiom just nu (tenn+plast) och superlim+vatten går bra :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Flogger skrev:Epoxy är nice. Men superlim+vatten är nice också, sitter och limmar en Prime Axiom just nu (tenn+plast) och superlim+vatten går bra :)
Superlim och vatten? Ytterligare en sak jag aldrig hört talas om tidigare. Vad är det för svartkonst? :)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Blir som en aktiverare för superlimmet så torkar snabbare :)

Ska du däremot limma tunga saker såsom en knekt vid känsligare större punkter så åk till Biltema och köp deras 2 delade superlim, en kletig vätska och en spray som aktiverar. Håll fingrarna borta när du sätter ihop bitarna bara för det går fort och sitter utav bara helvete ;)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Flogger skrev:Blir som en aktiverare för superlimmet så torkar snabbare :)

Ska du däremot limma tunga saker såsom en knekt vid känsligare större punkter så åk till Biltema och köp deras 2 delade superlim, en kletig vätska och en spray som aktiverar. Håll fingrarna borta när du sätter ihop bitarna bara för det går fort och sitter utav bara helvete ;)
Låter farligt för sådana som mig. Igår lyckades jag limma ihop fingertopparna som vanligt men även knighten i bordsduken...

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev: Låter farligt för sådana som mig. Igår lyckades jag limma ihop fingertopparna som vanligt men även knighten i bordsduken...
Ser framför mig söndagsfikat - knekten hänger från rödvit-rutig bordsduk medan du dricker kaffe utan att ta isär fingertopparna. :D

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Eller när jag deployar den med en bordsduk hängande bakom den. "Nä, den ska vara så..." :)

Skriv svar