Har börjat med 40k igen efter 18 års uppehåll och behöver börja om från noll.
Så jag behöver ny målar utrustning.
Nån som har några tips på var man kan skaffa bra penslar,tänger,borrar,filar,skalpell,greenstuff mm
GW har ju en del iaf men borde finnas bättre saker billigare.
Färdiga kits går bra med.
Var kan man skaffa bra målar utrustning?
Re: Var kan man skaffa bra målar utrustning?
alphaspel.se har ett bra utbud. Jag gillar Army painters grejer, men kör mestadels med GW färger. Skillnaderna i pris är inte så fantastiskt stora, men i längden gör de en del.
Ett annat tips är att annonsera om att du vill köpa grejer. Det händer ibland att folk lägger upp sina färg/penselsamlingar på blocket/tradera/forum och då kan du göra större fynd
Ett annat tips är att annonsera om att du vill köpa grejer. Det händer ibland att folk lägger upp sina färg/penselsamlingar på blocket/tradera/forum och då kan du göra större fynd
Gale Force 9 har även bra saker, särskilt rekommenderas deras Grey Stuff som är roligare att arbeta med än GW:s Green Stuff.
Vad gäller penslar rekommenderas konstnärsbutiker för detaljpenslar. Torrborstar och liknande kan du pröva dig fram med, det viktiga är att du trivs med hur de känns i handen och resultatet du får på gubbarna.
Spray gillar jag Army Painter, deras olika färger är grymma.
Vad gäller penslar rekommenderas konstnärsbutiker för detaljpenslar. Torrborstar och liknande kan du pröva dig fram med, det viktiga är att du trivs med hur de känns i handen och resultatet du får på gubbarna.
Spray gillar jag Army Painter, deras olika färger är grymma.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tackar för tipsen.
Visst kan man göra fynd begagnat men orkar inte leta.
Blev en beställning från alphaspel då dom hade störst sortiment.
+ lite penslar från Wentzels
Visst kan man göra fynd begagnat men orkar inte leta.
Blev en beställning från alphaspel då dom hade störst sortiment.
+ lite penslar från Wentzels
CSM Night Lords 7000p + 3000p Khorne Daemonkin +2000p Adeptus Mechanicus