att basa sin armé ...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
paintner

att basa sin armé ...

Inlägg av paintner »

söker lite tips ang. detta.

främst i form av vilket tema man kan köra på.

när jag började styra så hade jag planer på att göra tiles och lite city/rubble liknande tema på baserna.
men jag tröttnade lite på det och funderar väl just nu på lite gräs med inslag av lagda stenplattor osv.

men har inte riktigt bestämt mig. någon som har lite förslag och/eller bilder på sina baser för inspiration osv.

spelar black templars, så färgerna svart och vitt kommer vara kraftiga på figurerna, så ett allt för grått och kallt tema kanske inte är att föredra då?
- black templars @ time of ending -

PeterWelzien

Re: att basa sin armé ...

Inlägg av PeterWelzien »

Öken? Den ljusa sanden kan bli en bra kontrast mot den mörka rustningen. Och jag tror att det kan bli snyggt med dammiga ben på gubbarna.
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Jag kommer göra detta då jag ska basa mina orcs

1/3 del upp till halva basen kommer jag sanda! sen så kommer basen & baskanten bli scorched Brown sen så drybruchar jag sanden i bleched bone

sen så kommer jag använda flock typ vanlig grön på restrerande yta! jag blandar goblin green & trälim sen så flockar jag! givetvis efter då basen har torkat efter målning & drybruching!

sen så har jag 2st Warhammer 40k basing sets som jag kommer använda ljämt över hela armén man får lite roliga detaljer som man kan använda på baserna!

Tror samma tema skulle funka bra till Templars :)

Jag kan göra typ en bas och posta bild på den så får du se hur jag menar ;)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Ruindelar i varma färger (terrakotta, t ex) som ligger i en öken, med lite sparsamt gräs här och där borde funka.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar