sentry guns från skratch

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
paintner

sentry guns från skratch

Inlägg av paintner »

sitter och funderar lite på hur jag ska kunna bygga dessa.

vad jag har än så länge i tanke är detta:

luckdelen till rhinos som en bas med 'bältena' från insidan av en pod som fötter/ben.

Bild

sedan är problemet hur jag ska kunna fixa ihop något som liknar heavy bolters och/eller lasscannons.

meltas är inte lika stort problem då jag har vanliga meltas liggandes och borde kunna göra ett 'batteri' av dessa som en 'count as' på ett sjysst sätt. då de ändå är meltor.

värre med lasern och heavy boltern i så fall.
funderar lite på om man kanske kan använda sig av bara EN lass/HB per sentry (trots att de är twin linked) och göra ett 'guiding system' eller liknande som kan representera att de får re-rolla missarna.

tips och/eller förslag?
Senast redigerad av 1 paintner, redigerad totalt 25 gånger.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: sentry guns från skratch

Inlägg av speedfreek »

Du kan inte använda bara en och kalla den twin, oavsett hur många sikten den har.

paintner

Inlägg av paintner »

speedfreek skrev:Du kan inte använda bara en och kalla den twin, oavsett hur många sikten den har.
det var ju synd. tips/förslag på vad man kan bygga dem av och/eller få fatt på dem löst?

om jag använder lasscannons från en dread så är de ju twinlinked fast det bara är en kropp.
så DÅ borde jag väl kunna använda EN och hävda den som twin linked?

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Ja, det räcker med att du använder en twinlinked LC... ;)

Gillar konceptet, men försök fixa till "fötter" så tror jag att det gör mycket. behöver egentligen bara vara pimpade plasticardbitar
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

paintner

Inlägg av paintner »

Bengtsson den yngre skrev:Ja, det räcker med att du använder en twinlinked LC... ;)

Gillar konceptet, men försök fixa till "fötter" så tror jag att det gör mycket. behöver egentligen bara vara pimpade plasticardbitar
ska se om jag kan hitta och få till bra fötter.
ändrat designen till en 'tripod' så jag kan göra fler =) så inte benen tar slut =p

man kan inte fuska och sätta två barrels på en singel-lass då? borde det inte betyda twinnad? =))

paintner

Inlägg av paintner »

fixat, donat och styrt lite ... ett resultat so far är detta.

Bild

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag skulle skurit av "foten" och limmat fast den igen, så den står stadigt på marken.
Det viktigaste att se för en motståndare är att vapnet har två pipor och två mynningar, sen kan det få vara hur som helst.
Heavy boltern ser jättebra ut.
Fixar du sköldar på all vapnen så som detta har så kommer det bli jättebra.

Köp den nya Land Raidern i plast, så får du massa vapenbits.
På GWs hemsida kan man även beställa Land Raider "Terminus" konverteringskit, som innehåller massor med laser.

paintner

Inlägg av paintner »

speedfreek skrev:Jag skulle skurit av "foten" och limmat fast den igen, så den står stadigt på marken.
Det viktigaste att se för en motståndare är att vapnet har två pipor och två mynningar, sen kan det få vara hur som helst.
Heavy boltern ser jättebra ut.
Fixar du sköldar på all vapnen så som detta har så kommer det bli jättebra.

Köp den nya Land Raidern i plast, så får du massa vapenbits.
På GWs hemsida kan man även beställa Land Raider "Terminus" konverteringskit, som innehåller massor med laser.
Jag har två konverteringskitt för LRC, men tror att jag redan limmat och primat alla delar till dem =)

Men jag använder dels de där HBs från vad jag tror var en Ravenwing Speeder med en Vindicator 'bakdels lyftkrans prylen'-sköld. Sen har jag helt enkelt tagit munningarna från en LR lass och klippt och ska böra skölder/boxar till dessa med.

Ang. foten har jag haft det i åtanke att klippa bort och limma fast igen. får se om jag gör det så eller om jag låter dem vara sådär och sen tar en liknande del och klipper upp och limmar på så det blir två fötter efter varandra.

Kommer mer bilder om någon havtimma (all-nighter konverteringsverkstad).

Kommer behöva ett par smakråd ang. lassen snart med =))

Tack för tipsen =)

/ paintner

paintner

Inlägg av paintner »

sådär, lite mer meckat o lite mer fotat.

först har vi två kort på hur heavy boltersen ser ut.
Bild
Bild

har vissa funderingar på att se om man kan göra själva delen mellan basen och vapnet tjockare. den delan som lyfter upp själva bolterdelen. så det inte ser ut som ett stort vapen på en liten hals. åsikter?

sen har vi lassen ...

Bild
Bild

vet inte riktigt vilket som ser bäst ut? lutar nog mer åt den liggande än den stående dock.

ska arbeta på 'fötter' åt tripoden nu =)

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Ha lascannon sentryn liggandes!

ser ut som den har rekyl samt skjuter :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Skriv svar