Måla om arméer
Måla om arméer
Har ni någonsin målat om en armé ni kanske målade för länge sedan, men som ni vet kan se bättre ut?
Strippade ni då alla modeller eller målade ni över det?
För min egna del målade jag mina Blood Angels i en mörk ton med liknande färgschema som flesh tearers,
Men skulle nu vilja ha dem ljusare och inte som flesh tearers.. Men att ta bort all färg på alla modeller kommer inte funka.
För min egna del målade jag mina Blood Angels i en mörk ton med liknande färgschema som flesh tearers,
Men skulle nu vilja ha dem ljusare och inte som flesh tearers.. Men att ta bort all färg på alla modeller kommer inte funka.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
- Jimmy Johansson
Re: Måla om arméer
Jodå, mina lila marines har jag tagit bort all färg på och börjat om igen. Daniel på klubben är nog inne på tredje gången han målar samma armé...
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
- NilssonHarHund
Jag har både målat om arméer med och utan inledande gärgborttagning. Båda har fungerat bra, men jag föredrar nog att inte ta bort färgen för att spara tid. Särskilt om det är tunna lager och färdigbasat.
I ditt fall går det kanske att drybrusha upp den röda färgen med ljusare färg i några lager.
Eftersom det handlar om att måla en redan röd armé ljusare röd.
Eftersom det handlar om att måla en redan röd armé ljusare röd.
Mina jamaicaner har haft tre olika ommålningsomgångar. Jag har inte börjat om, eftersom jag byggt på det existerande färgschemat.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Kerrai skrev:Har ni någonsin målat om en armé ni kanske målade för länge sedan, men som ni vet kan se bättre ut?
detta händer mig allt som oftast dock när man har familj så kan det vara svårt med tid
Håller på att måla om mina nids för tredje gången 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Måla om nidz alltså, det är ett projekt i sig.. inte ens klar med att måla mina första gången 
När man ser sina 40 småkritter som har alla chitins kvar.. då vill man bara göra annat.
Men kul att veta att några gör det, skall nog måla om mina Blood Angels, och istället för att washa hela modellen som jag gjort innan (när jag var ny och dum)
Gör vi istället som 40k egna målare gör.
När man ser sina 40 småkritter som har alla chitins kvar.. då vill man bara göra annat.
Men kul att veta att några gör det, skall nog måla om mina Blood Angels, och istället för att washa hela modellen som jag gjort innan (när jag var ny och dum)
Gör vi istället som 40k egna målare gör.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Det är lugnt, är bara typ 14.000p 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
victorkastell
funderar på samma sak.. men va är bäst att ta bort färg med??