Typhus corrosion?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde

Typhus corrosion?

Inlägg av Röde »

Hur ter sig Typhus corrosion på en mörk grundfärg? Om man stöpplar corrosion på ex. en mörkbrun bas?

Tänkte mest på delar av de släta väggytorna på min Zone Mortalis. De är så "platta" just nu.

Edit: Tittat på lite tutorials och inser att det nog inte funkar alls... Det är nog bättre med Ryza rust om något...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Re: Typhus corrosion?

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Hur ter sig Typhus corrosion på en mörk grundfärg? Om man stöpplar corrosion på ex. en mörkbrun bas?

Tänkte mest på delar av de släta väggytorna på min Zone Mortalis. De är så "platta" just nu.

Edit: Tittat på lite tutorials och inser att det nog inte funkar alls... Det är nog bättre med Ryza rust om något...
Typhus är typ en wash med sandkorn i så den är väl egentligen väldigt lämplig som grundfärg om man inte är ute efter väldigt speciella effekter :)

Däremot är det typ det bästa som hänt när det gäller att måla smuts och skit på grejer och det bästa sättet att applicera den på är med fingrarna :)

Är du ute efter rosteffekter så funkar den riktigt bra som grund och sedan drybrushar du ryza rust på den, i alla fall på mindre ytor. Finns en bra tutorial på Youtube om hur man gör och han har även på lite mellanbrunt (har tillfälligt glömt namnet på färgen) och lite washar och det blir riktigt bra.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Jag använder typhus corrosion på min terräng. Drar sträck ifrån skruvar eller andra platser så det liknar smutsiga vattenläckor.
typ så här:
Bild
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Hemogoblin skrev:Jag använder typhus corrosion på min terräng. Drar sträck ifrån skruvar eller andra platser så det liknar smutsiga vattenläckor.
typ så här:
Blir lite trådkap men snyggt hus! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

https://www.youtube.com/watch?v=Xq0M2MF ... rC&index=2

Här används Typhus Corrosion för att jämna ut färgen på byggnaden mot bordet.

Skriv svar