Måla mörkblå

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jacke

Måla mörkblå

Inlägg av Jacke »

Någon som har några tips för hur man målar mörka space marines? Typ Crimson fist blå.

Falkman

Re: Måla mörkblå

Inlägg av Falkman »

Måla Regal blue, sen washa Asurmen blue? Alternativt spraya modellen vit och sen bara washa Asurmen blue två gånger.

Användarvisningsbild
FrankenNerd
Kontakt:

Inlägg av FrankenNerd »

Regal blue definitivt, om du vill ha mörkare kan ta i en gnutta chaos black idet blå med :) Men jag vet inte om det går så bra att spraya vitt o sen washa, tar mer tid o färg än vad det gör nytta. Om du inte då ska måla med blending o mkt shading vill säga ;)
Vi målar/konverterar på order
Gilla facebook sidan: https://www.facebook.com/pages/WarpStor ... 8399790059
Info: http://www.warpstormpainting.com/

Falkman

Inlägg av Falkman »

Spraya vitt och washa går skitbra, blir riktigt snyggt också (automatisk shading!).
Tar inte mycket tid heller, det enda som tar tid är att man måste vänta mellan lagren på att washen ska torka, men då kan man ju göra annat så länge. Själva den "aktiva" tiden är bra mycket mindre än om man skulle sitta och måla och highlighta allt med vanlig färg.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Jag ska testa ett par olika varianter idag. Först ut blir mordian blue med wash. Sedan ska jag också prova Necron abysss med highlights.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Jag hadde gjort på följande sätt!

1: Grundmålat/Prime Chaos Black
2: Blandat Regalblue med en gnutta svart ( Som FrankenNerd sa! )
3: Torrborstat hela modellen ett par varv med blandningen sen torrborstat hela modellen i ragal blue
4: Detalj washat modellen ( Skarvar/Kanter osv med en tunn pensel ) med svart wash

Sen finns det en uppsjö av målningstekniker tips & förslag men ska du arme måla en squad eller unit se till att ha en snabb enkel bas du kan tillämpa på alla modeller i din force eller arme så du får en röd tråd

Lycka till med målningen :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Det ska bli en hel armé så småningom. Den första squaden är sterngurd veterans som ska byggas av red scorpions packet från FW. Färschemat hade jag tänkt köra mörkblå armour, ljusbun hjälm och sedan en ljusgrön skorpion på axelplåtarna.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Jag har oxå kikat på Red Scorpions

Men tänkt mig Crimson Fist Färgschema enda detaljen är att hjälmarna är röda vit bakgrund på skorpionerna & röda skorpioner!

Blir lika fast olika .. om man nu kör med crimson fist :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Nu har jag testmålat lite och hittat en schysst färg. Det blev Necron abyss drybrushat med Necron abyss och Shadow grey, och sedan en Asurmen blue wash.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Visa bilder!

Skriv svar