faolchu's wing

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
MITTZ

faolchu's wing

Inlägg av MITTZ »

hur förväntas man modellera Faolchu's wing?
Har en idé men det kommer vara förvillande likt en gubbe med swooping hawk wings.

Användarvisningsbild
Flogger

Re: faolchu's wing

Inlägg av Flogger »

Ta bara en vinge och sätt som en ryggfena :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar

Inlägg av Halvar »

det är väl en lite modifierad swooping hawk vinge? gör den lilla konverteringen du tänkt, måla den speciellt, nämn att modellen har det och så länge det inte är en autarch så är det väl inte många karaktärer som kan ha vanliga swooping hawk vingar?
Ja' än't bittä'!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

hahaha!
(fick themesongen till Jaws i huet när du skrev ryggfena)

Det är ju helt klart ett alternativ men jag måste erkänna att det inte direkt tilltalar mig rent estetiskt.

Men frågan är mest om det är fel/förvillande att modellera med två vingar? Blir det isf enklare att inte modellera dem alls?

Helst av allt hade jag velat hitta ett par bevingade skor som passar...

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

oj, blev lite ninjad där.

Det är en autarch.
Och jag har precis målat upp swooping hawks så chansen finns ju alltid att de kommer användas tillsammans. Nu är mina swooping wings inte alls identiska med de på den autarchen jag redan har med två vingar så det borde inte vara problem att skilja dem åt.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

I fluffet så är väl vingen bara en gyllene fjäder, så vadsom som inkorporerar det vore ju fullt tillräckligt. Kanske kan man ta och stoppa in en större fjäder i en Swooping Hawk-vinge (och fortfarande ha två vingar alltså) och måla den i guld?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

jag har modellerat den som en prålig fjäderplym på hjälmen bara. tycker fjäder snarare än vingar är det som gäller.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Skriv svar