Angels Sanguine

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
ekekrantz

Angels Sanguine

Inlägg av ekekrantz »

Min tabletop arme jag hållit på med i två månader, innan dess har jag inte rört en liten gubbe på 15 år. Men känner mig fortfarande inte nöjd med dem speciellt baserna känns lite kassa vill ha lite förslag på enkla grejer som kan förbättra utseendet på figurerna. 90% av armen är köpt på tradera eller av folk här i forumet och med lite bromsvätska o färg ser de ut så här nu=)
Är inte ute efter 3 star painting utan bara hygglig målning för att se okey ut på spelbordet.
Alla tips välkomnas då jag har haft svårt att hitta just angels sanguine guider på nätet=)

Mvh
Ekekrantz
Bilagor
Deatch company och en gamal lib
Deatch company och en gamal lib
dc.jpg (84.75 KiB) Visad 2486 gånger
close up på min assualt squad
close up på min assualt squad
BASER.jpg (98.53 KiB) Visad 2486 gånger
hela härligheten
hela härligheten
arme.jpg (92.66 KiB) Visad 2486 gånger
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

ekekrantz

Re: Angels Sanguine

Inlägg av ekekrantz »

lite mer bilder
Bilagor
squad 2.jpg
squad 2.jpg (86.67 KiB) Visad 2473 gånger
FORDON.jpg
FORDON.jpg (78.37 KiB) Visad 2484 gånger
dread.jpg
dread.jpg (96.75 KiB) Visad 2484 gånger

Mer ITC åt folket!

Halvar

Inlägg av Halvar »

Jag ser rätt dåligt just nu men jag tycker att det ser ut att saknas en wash på vingarna. En tunn blå wash t.ex. gillar jag, men kanske en sepia funkar bättre mot rött? Jag är ungefär lika estetisk som en tallkotte så någon annan får berätta vilken färg som passar.
Ja' än't bittä'!

ekekrantz

Inlägg av ekekrantz »

sant inte washat vingar än, mest för jag ungefär är lika estetisk som dig=) vet aldri vilken wash som passar.

Mer ITC åt folket!

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Ah! Jäklar va nice med klassiska tvådelade mariner!
Wash på vingarna tycker jag absolut att du ska blaska på. Någon blå kan nog funka fint. Vet inte om det bara syns dåligt på fotot, men jag tycker att du borde washa även det röda (agrax earthshade) i skarvar och fördjupningar och sedan ge både det svarta och det röda en highlight.

Baserna borde du kanske drybrusha en aning för att de dem lite mer djup. Sedan tycker jag absolut att alla i hela världen som inte har svarta baskanter bör ordna så att de har svarta baskanter.

Hoppas inte att det låter som mycket kritik. Gillar vad jag ser och därför hoppas jag kunna ge projektet en ytterligare boost.
Människomat, till exempel spannmål.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag håller med flygmaskin, lite mer detaljarbete så är du där :)

Däremot håller jag inte med om blå wash. Det har en tendens att se för "målat" ut tycker jag. Jag ser hellre en ganska mörk grå (utspädd nuln oil) eller mörkt gråbrun (utspädd agrax earthshade) sen diskret drybrush igen med vitt :) Det kommer antagligen se verkligare ut, och passar ihop med det svarta. För att blått ska funka behöver du antagligen ha mer detaljer på modellerna i blått.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Hade nog föredragit en svart kant på baserna. När man har samma färg på basen som på sidorna har de en tendens att smälta ihop till en salig röra.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Ancalagon skrev:Jag håller med flygmaskin, lite mer detaljarbete så är du där :)

Däremot håller jag inte med om blå wash. Det har en tendens att se för "målat" ut tycker jag. Jag ser hellre en ganska mörk grå (utspädd nuln oil) eller mörkt gråbrun (utspädd agrax earthshade) sen diskret drybrush igen med vitt :) Det kommer antagligen se verkligare ut, och passar ihop med det svarta. För att blått ska funka behöver du antagligen ha mer detaljer på modellerna i blått.
Tänkte mest på en särskild blå som jag inte minns namnet på, men den blir väldigt mörk med en blå ton. Har använt den på huden på mina Daemon Host till mina apA. Ska se om jag hittar någon bild.

Flygmaskin

Angels Sanguine

Inlägg av Flygmaskin »

BildBild

Washad över vitt. Kanske två ggr.

ekekrantz

Inlägg av ekekrantz »

Mer kritik bättre:) gillar dirty look :) ska testa med nåde blå och mörkbrun wash . Har dock vart svårt att frihand måla gränsen på svart o rött:) börjar måla bas kanterna svarta.

har använt serpahin sepia på gubbarna och washat samtliga fordon i nulin oil för att göra dem extra skitiga.
Ska testa lite earthshade på gubbsen med . Lagar upp lite bilder så fort det går:) sitter fast på en stormraven atm.

Mer ITC åt folket!

Skriv svar