Vad som görs...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Vad som görs...

Inlägg av Wurrkop »

Tjena!

Tänkte samla mina projekt här bland målning o konvertering då det är vad som kommer vara på gång.
Kommer även att, om jag känner för det blubbla på om saker relaterade till hobbyn.

Tidigare har jag delat med mig av mina Crimson Fists i "vad har du målat idag?", det som är klart ser ut så här:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nu känns det lite surt att Missile Launchers tappade mycket effekt på grund av den förändrade vehicle damage tabellen, går inte spränga saker med dom längre så det måste bli lite Lascannons till mina devs.

Planen för hur min Crimson Fists styrka ska se ut är typ så här:

HQ av något slag, har en DV librarian som är klar att måla.

Skulle egentligen vilja ha någon annan slags karaktär, typ ett val mellan librarian/MotF statline men utan psychics/techmarineprylar och tillgång till alla samma uppgraderingar som en captain plus specialvapen och kanske till å med heavies.
(Saknar min force commander med heavy bolter från Dawn of War :P)
Ni som vart med under 2nd, 3rd och 4th minns kanske att det fanns olika nivåer ledare att välja på för resonliga poäng.
Hittade min 3rd ed codex och där finns det att välja på tre:
Den första var som en veteran sergeant, mellan hade +1 WS, BS, W, I, A och LD och tredje var som en Captain är nu -1WS och -iron halo, kostnad 30, 45, 60.
Det är idiotisk att den billigaste HQn är en librarian, alla mindre styrkor som finns lär inte ledda av librarians.

Två Dreadnougths, kommer bepansra dom lite extra så dom kan tolkas som att dom har extra armour eller med rätt vapen för det vara Ironclads, dom kommer nog oftast att köras som Ironclads då jag gillar iden med två fetton som ramlar ner bakom fienden, bränner honom i röven med heavy flamers och smällare från drop podsen för att sedan börja seismichamra folk.
Ena är en AOBR dread och andra är en vanlig från precis efter dreads kom ut i plast som jag inte satt ihop ännu.

Tre Tac Squads, två i Rhinos och en i Drop Pod, man måste alltid ha ojämnt antal pods för att få ner så många som möjligt första rundan.
Truppen i drop pod har melta, combimelta och meltabomb, en trupp i rhino har samma och den andra i rhino har plasma, combiplasma och melta bombs.
Ska även fixa så jag har lite olika scouts att välja på, bra billiga objectivehållare eller lättare assault.

Heavy support är mina Devs som ska få lascannons.
Vet inte vad med som kommer bli stående här, har skaffat bits för att göra en rhino till stalker, ska magnetas.
Behöver kanske mer rhino chassin men det kommer när det kommer.

E lite sugen på en Stormtalon och en Stormraven, eskortregeln verkar nice
Kanske en TFC då den verkar kul, i övrigt vet jag inte.


Anyways, den senaste aktiviteten:

Igår så satte jag igång med att grunda i grått å sedan lägga på preshade på mina rhinos å den dread som var klar för det.
Bild
Bild
Bild

Här är vad som hände mellan frukost och lunch idag:
Bild

Är alldeles förvånad över hur snabbt det går att airbrusha, dessa är modellerna två, tre och fyra som jag nånsin airbrushat på.

Första är detta orkplan som även fått sig min första oilwash nånsin:
Bild

Tog bara nån timme att airbrusha på skuggor och det röda, försökte först att skugga med brunt men det visade sig vara för ljust å täcktes bara av det röda så jag gick tillbaka, la på svart å försökte igen.

Vi får se hur det utvecklas framöver :)
Senast redigerad av 6 Wurrkop, redigerad totalt 2 gång.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Flogger »

Kul att se aktivitet från dig Gutmann! Hoppas vi möts på nästa turnering! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Svart på sånt som ska var metall och svart, rött på lite detaljer på dreaden, testade att maska en pil på en topplucka å det blev bra, testa en schablon på andra topluckan, mindre lyckat, ska antingen måla om å på med en pil eller försöka göra något åt näven som blev.

Ska på med metall å sen tror jag det är dags för oljewash.

Bild

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Serpent »

Näven ser ut som om den skulle kunna bli jättebra, med lite arbete med pensel.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Fixade lite med näven och testade att airbrusha på lite plasmaeffekt.

Bild

Fordonen har fått metal, gloss, oilwash och matt.

Bild

Tänkte försöka mig på något liknande ljuseffekten på lysen och searchlights men vilka färger är bra här? vill inte ha samma som plasman.


Mina LasDevs har kommit till oilwashstadiet, ska snygga till dom lite å sen är det på med mattlack å vidare på lite detaljer.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Har suttit å fixat lite mera med grejerna.
Bild
Ska bara måla purity seals å sen på med static grass på baserna så räknar jag devsen som klara
Bild
Mera detaljer på Dreaden och måla stormbolters till rhinos så e dom OK.

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Olof »

Jag gillart!

Ser enkelt ut och blir bra. Rhinon i sista bilden, är det bara grundspray, pres
shade, blått, oilwash och chipping? Aitbrushar du på oiljefärgen eller kör du pensel?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Blev några steg till :)

Grundgrå,
Preshade,
VMA Angel Blue,
försiktig VMA French Blue highlight,
svart på metaldelar,
metal på metaldelar,
gloss,
oilwash/pinwash-vad-det-nu-heter med pensel,
matt,
dutta på svart med avriven tvättsvamp,
lägga silver i svart,
lägga på lite Vallejo mörk wash på lackskadorna och andra ställen där det kan passa.
And Dorn´s your Uncle.


Ska kanske fixa lite Näve ikoner att sätta på tanksen/dreaden och fundera över OSL/effekt som på plasmagevären men annan färg på searchlights/vanliga lyktor.

Har kommit fram till att det ska knåpas ihop lite assault marines, passande nog finns det tre lådor liggande sen 3rd edition när jag senast fixade med mina blood angels, två lådor är helt orörda.

Blev riktigt sugen på att av-varga en stormwolf å ha som transport till en allieras trupp bloodclaws.
Hqn blir en wolf guard battle leader som får sig en power fist och åker med en tacsquad från primära caden.

Bara å måla kanten på axelplåtarna grå för att visa att dom är space wolves men också från 8th reserve company vilket består av enbart assault squads enligt index astartes :)

Samma sak som en wolf guard battle leader tycker jag space marines behöver, om man vill köra utan att lägga poängfokus på en hq och inte vill ha en psyker, vad har hänt med att delegera ansvar? alla ledare under chapter master är ju inte kaptener, chaplains, techmarines eller librarians.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Har byggt mig en drop pod, den var lite småbökig att få ihop.

Dörrarna är magnetade i toppen så den går att stänga ordentligt.
Vapnen är också magnetade.

Grundade för nån dag sedan, har idag preshadat å lagt på blå plus highlight och börjat på metallen.

När metallen är klar så blir det klarlack å oilwash.

Så här ser den ut just nu:
Bild

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Tjenare!

Har idag konverterat en chaplain.
Började med den med power fist och crozius.
Gillade inte benen/pappershöftskynket så han fick ben från en assault marine.
Kör en crimson fist rygga på honom med en näve, den e magnetad.
Inte alltid man vill ha power fist så han fick en magnet i axeln å en arm med dödskalleikon på axelplåten, magnet i vristen så högerhänder jag har sedan tidigare passar.
Combivapnet är det från tac lådan å e magnetat mellan bolter å specialvapnet.

Bild
Bild
Bild

Skriv svar