Tänkte samla mina projekt här bland målning o konvertering då det är vad som kommer vara på gång.
Kommer även att, om jag känner för det blubbla på om saker relaterade till hobbyn.
Tidigare har jag delat med mig av mina Crimson Fists i "vad har du målat idag?", det som är klart ser ut så här:

Nu känns det lite surt att Missile Launchers tappade mycket effekt på grund av den förändrade vehicle damage tabellen, går inte spränga saker med dom längre så det måste bli lite Lascannons till mina devs.
Planen för hur min Crimson Fists styrka ska se ut är typ så här:
HQ av något slag, har en DV librarian som är klar att måla.
Skulle egentligen vilja ha någon annan slags karaktär, typ ett val mellan librarian/MotF statline men utan psychics/techmarineprylar och tillgång till alla samma uppgraderingar som en captain plus specialvapen och kanske till å med heavies.
(Saknar min force commander med heavy bolter från Dawn of War

Ni som vart med under 2nd, 3rd och 4th minns kanske att det fanns olika nivåer ledare att välja på för resonliga poäng.
Hittade min 3rd ed codex och där finns det att välja på tre:
Den första var som en veteran sergeant, mellan hade +1 WS, BS, W, I, A och LD och tredje var som en Captain är nu -1WS och -iron halo, kostnad 30, 45, 60.
Det är idiotisk att den billigaste HQn är en librarian, alla mindre styrkor som finns lär inte ledda av librarians.
Två Dreadnougths, kommer bepansra dom lite extra så dom kan tolkas som att dom har extra armour eller med rätt vapen för det vara Ironclads, dom kommer nog oftast att köras som Ironclads då jag gillar iden med två fetton som ramlar ner bakom fienden, bränner honom i röven med heavy flamers och smällare från drop podsen för att sedan börja seismichamra folk.
Ena är en AOBR dread och andra är en vanlig från precis efter dreads kom ut i plast som jag inte satt ihop ännu.
Tre Tac Squads, två i Rhinos och en i Drop Pod, man måste alltid ha ojämnt antal pods för att få ner så många som möjligt första rundan.
Truppen i drop pod har melta, combimelta och meltabomb, en trupp i rhino har samma och den andra i rhino har plasma, combiplasma och melta bombs.
Ska även fixa så jag har lite olika scouts att välja på, bra billiga objectivehållare eller lättare assault.
Heavy support är mina Devs som ska få lascannons.
Vet inte vad med som kommer bli stående här, har skaffat bits för att göra en rhino till stalker, ska magnetas.
Behöver kanske mer rhino chassin men det kommer när det kommer.
E lite sugen på en Stormtalon och en Stormraven, eskortregeln verkar nice
Kanske en TFC då den verkar kul, i övrigt vet jag inte.
Anyways, den senaste aktiviteten:
Igår så satte jag igång med att grunda i grått å sedan lägga på preshade på mina rhinos å den dread som var klar för det.

Här är vad som hände mellan frukost och lunch idag:

Är alldeles förvånad över hur snabbt det går att airbrusha, dessa är modellerna två, tre och fyra som jag nånsin airbrushat på.
Första är detta orkplan som även fått sig min första oilwash nånsin:

Tog bara nån timme att airbrusha på skuggor och det röda, försökte först att skugga med brunt men det visade sig vara för ljust å täcktes bara av det röda så jag gick tillbaka, la på svart å försökte igen.
Vi får se hur det utvecklas framöver