GK/INQ-Men mest Dark Eldar på sistone
GK/INQ-Men mest Dark Eldar på sistone
Jag tror att jag skaffade Grey knights för att de verkade vara ett poängeffektivt sätt att komma in i 40k hobbyn som de flesta av mina bekanta vart inne i flera år i. Det verkade vara förhållandevis billigt, och poängeffektivt sätt att börja spela på en lagom stor nivå. Jag var lite avskräckt från att "massmåla" sedan jag lirade Vampire counts i Fantasy way way back..... Det finns bara så många skelett och zombie en människa kan måla med entausiasm.
Hur som helst, jag skaffade det mesta för ett bra tag sedan, men mitt DA målande har kommit ivägen, men den här sommaren har jag som mål att komma igång, och hitills går det bra.
Jag har hitills fått färdigt en av två grupper henchmen. De flesta körs som 5-pts bolter bastards, och därmed så har jag försökt att konvertera alla, och få ett hyggligt färgschema.
så här ser det ut, jag har hittills tio henchmens med bolters en med plasma, och en med melta, grunden är vanliga guardsmen (Cadian) som jag hittade billigt online, jag har sedan tagit bolters och "klippt till". Färgschemat är tänkt att passa in med Coteaz och Ordo malleus, med lite eget huvud för att se mer ut som Inquisitorial hecnhmen.
jag lägger upp litet bilder, och tar VÄLDIGT gärna emot lite kritik, jag är lite halvdan på att måla, och tar gärna emot tips då jag vet att det finns erfarna målare här.
EDIT: i dun' goofed. Mina bilder är alldeles för stora, startar en Blogg för att lägga upp och få lite pejl på vad jag gör.
Hur som helst, jag skaffade det mesta för ett bra tag sedan, men mitt DA målande har kommit ivägen, men den här sommaren har jag som mål att komma igång, och hitills går det bra.
Jag har hitills fått färdigt en av två grupper henchmen. De flesta körs som 5-pts bolter bastards, och därmed så har jag försökt att konvertera alla, och få ett hyggligt färgschema.
så här ser det ut, jag har hittills tio henchmens med bolters en med plasma, och en med melta, grunden är vanliga guardsmen (Cadian) som jag hittade billigt online, jag har sedan tagit bolters och "klippt till". Färgschemat är tänkt att passa in med Coteaz och Ordo malleus, med lite eget huvud för att se mer ut som Inquisitorial hecnhmen.
jag lägger upp litet bilder, och tar VÄLDIGT gärna emot lite kritik, jag är lite halvdan på att måla, och tar gärna emot tips då jag vet att det finns erfarna målare här.
EDIT: i dun' goofed. Mina bilder är alldeles för stora, startar en Blogg för att lägga upp och få lite pejl på vad jag gör.
Senast redigerad av 1 sefiii, redigerad totalt 28 gånger.
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Hydra dominatus
For the emperor
Re: A Grey knigts-INQ-Mycket konvertering.
Blogg adressen, kommer väl att uppdatera utseendet. Men här har vi i alla fall bilder och vad jag ämnar skapa 
http://icantpaint40k.blogspot.com/2014/ ... ng-gk.html
http://icantpaint40k.blogspot.com/2014/ ... ng-gk.html
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Hallå, använder du washes när du målar? Svårt att se från de lite suddiga bilderna.
Sorry for det forsenade svaret, ar lite borta just nu.
Jag anvander washes, huvudsakligen pa mina Gris chevaliers och inquisitors dock. Pa de henchmen du ser i bloggen sa ar det bara svart grundning, med airbrushning pa,i och med att jag kor mycket svart, rod och guld som tema sa tror jag inte att det behovs.
tack for tipset om bilderna, jag skall anvanda en riktig kamera i framtiden.
Jag anvander washes, huvudsakligen pa mina Gris chevaliers och inquisitors dock. Pa de henchmen du ser i bloggen sa ar det bara svart grundning, med airbrushning pa,i och med att jag kor mycket svart, rod och guld som tema sa tror jag inte att det behovs.
tack for tipset om bilderna, jag skall anvanda en riktig kamera i framtiden.
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Nu postade jag min hembyggda techmarine, ihopbyggd endast av reservdelar
Skulle uppskatta lite feedback om nagon anda ar inne och kikar pa bloggen.
Skulle uppskatta lite feedback om nagon anda ar inne och kikar pa bloggen.
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Här kommer mina tips för att enkelt få fram en helt ok målning utan för mycket pillrande (baserat på ditt färgschema):
1: Måla alla grundfäger du vill ha
2: Låt aldrig svart vara helt svart, då ser det lätt omålat ut. Ett enkelt sätt att få fram lite effekter i svart är att måla ytan svart, highlighta kanterna med en gråblå färg. Det är smått tidskrävande i början men alltid värt det
3: Washa hela modellen i svart
4: måla ett till lager med grundfärgerna (bortsett från svart), men lämna alla sänkor mörka.
5 (optional): blanda lite vitt i respektive grundfärg (förutom svart) och highlighta det som sticker ut mest.
Om man vill ha en snygg tabletop-armé och inte bryr sig om hur modellerna ser ut i förstorningsglas så kan man måla väldigt enkla, tjocka highlights. Gör man supertunna fina linjer så ger det inte så mycket effekt på håll ändå, så håll det enkelt = mer effekt)
Dina röd/svarta modeller är ju på steg 1 enligt den här listan och det ärca 50% av jobbet så det kommer gå väldigt fort att piffa upp dom om du vill
1: Måla alla grundfäger du vill ha
2: Låt aldrig svart vara helt svart, då ser det lätt omålat ut. Ett enkelt sätt att få fram lite effekter i svart är att måla ytan svart, highlighta kanterna med en gråblå färg. Det är smått tidskrävande i början men alltid värt det
4: måla ett till lager med grundfärgerna (bortsett från svart), men lämna alla sänkor mörka.
5 (optional): blanda lite vitt i respektive grundfärg (förutom svart) och highlighta det som sticker ut mest.
Om man vill ha en snygg tabletop-armé och inte bryr sig om hur modellerna ser ut i förstorningsglas så kan man måla väldigt enkla, tjocka highlights. Gör man supertunna fina linjer så ger det inte så mycket effekt på håll ändå, så håll det enkelt = mer effekt)
Dina röd/svarta modeller är ju på steg 1 enligt den här listan och det ärca 50% av jobbet så det kommer gå väldigt fort att piffa upp dom om du vill
Hej,
Jag tycker tyvärr inte det ser särskilt bra ut. Misstaget, enligt mig, är bristen på en bra ink. Gör så här:
Grundmåla med svart spray. Hela modellen.
Airbrusha grundfärg från 45 graders vinkel.
Måla noggrant i övriga färger.
Lägg på en ordentligt lager med ink över hela modellen. Jag bifogar en länk till en bra ink i slutet.
Låt torka och ta sen lite vodka på en tops. Arbeta på upphöjda och släta områden och ta bort ink där.
Måla highlights men var försiktig så du inte målar över ink, där det ska vara ink.
Profit.
http://www.waylandgames.co.uk/army-pain ... 15994.html
Jag tycker tyvärr inte det ser särskilt bra ut. Misstaget, enligt mig, är bristen på en bra ink. Gör så här:
Lägg på en ordentligt lager med ink över hela modellen. Jag bifogar en länk till en bra ink i slutet.
Låt torka och ta sen lite vodka på en tops. Arbeta på upphöjda och släta områden och ta bort ink där.
Måla highlights men var försiktig så du inte målar över ink, där det ska vara ink.
Profit.
Det var lite det här jag ville komma till också med min kommentar om washes. Just mörkbrun wash fungerar att skugga väldigt många av de vanliga färgerna. Funkar ju till benvit, beige, hudfärg, gul, orange, röd, metall, guld. Kan väl även funka till "smutsgrön". Vill man göra det lätt för sig kan man bara blockmåla (kanske en pyttelite ljusare färg än man tänker sig), sedan köra mörkbrun wash överallt, precis dom John skriver. Det tillför också en viss "felrättande" funktion i och med att man inte vill ha några ljusa färger längst in i skrevor.John_F skrev:Hej,
Profit.
Är man slapp kan man till och med skippa "highlightingen" efter med lite mörkt resultat, som kan passa ganska bra i ett "grimdark" universum.
Kan också rekommendera Army Painter Hard Tone. Kör även Soft Tone (sepia) och Dark Tone (svart) ganska mycket. Hoppas att feedbacken kan leda till att du blir än mer nöjd med resultatet.
Tack för tipsen, nu kommer min korkade fråga, jag har aldrig Highlightat, like ,never. Är det så enkelt som att man tar en något ljusare färg och målar kanterna/de ytorna som höjer sig litet över de andra? Får jag vara så gnällig som att be om en cyber-pimping till en bra video? Har nämligen inte den blekaste hur tex, man highlightar en rundad yta (tänk soul stones/ ornaments)Soil skrev:Här kommer mina tips för att enkelt få fram en helt ok målning utan för mycket pillrande (baserat på ditt färgschema):
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Om bristen är en bra ink så är det ju konstruktiv kritik, jag har en Ink hemma så jag kan alltid börja med den, jag hade inte tänkt tanken på att inka något mörkare än tex regal blue. Men det är ju den sortens tips jag är ute efter.John_F skrev:Hej,
Profit.
Q: varför airbrushar man i 45 grader? Det kan vara så enkels som att man får bäst täckning på det sättet, men verkade lika bra att fråga så att jag lär mig.
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor