Nya namn på gamla färger?
Nya namn på gamla färger?
Heppåre,
Har varit borta ur hobbyn en bra 16-17 år och tänkte börja måla lite units. Hittat lite bra tutorials som rekommenderar bra färg kombinationer dock när jag går in på Gw's sida för att kolla vad kalaset skulle kosta hittar jag knappt några av färgerna. Vet att färgerna fick en namn uppdatering för ett tag sen. Vet någon om det finns nån nyckel där man kan hitta gamla färgers nya namn?
De jag är ute efter är:
Codex grey
fortress grey
ghost grey
chaos black
mordian blue
boltgun metal
badab black
ultramarines blue
shining gold
mithril silver
khemri brown
dheneb stone
skull white
bleached bone
morrow white
schorched brown
bestial brown
chainmail
mechrite red
blood red
blazing orange
tanned flesh
dwarf flesh
elf flesh
Nån som har en ide?
/N
Har varit borta ur hobbyn en bra 16-17 år och tänkte börja måla lite units. Hittat lite bra tutorials som rekommenderar bra färg kombinationer dock när jag går in på Gw's sida för att kolla vad kalaset skulle kosta hittar jag knappt några av färgerna. Vet att färgerna fick en namn uppdatering för ett tag sen. Vet någon om det finns nån nyckel där man kan hitta gamla färgers nya namn?
De jag är ute efter är:
Codex grey
fortress grey
ghost grey
chaos black
mordian blue
boltgun metal
badab black
ultramarines blue
shining gold
mithril silver
khemri brown
dheneb stone
skull white
bleached bone
morrow white
schorched brown
bestial brown
chainmail
mechrite red
blood red
blazing orange
tanned flesh
dwarf flesh
elf flesh
Nån som har en ide?
/N
-
jockelinde
- Kontakt:
Re: Nya namn på gamla färger?
Perfekt, tackar!
Vart köper man Vallejo färger i stockholm?
/N
/N
www.alphaspel.senengstrm skrev:Perfekt, tackar!
/N
Deras butik ligger vid Hägerstensåsen
Bor man inte söder om söder så passar nog Materialbutiken på Folkungagatan bättre. Eller Hobbybokhandeln vid Rådhuset om man bara skall ha Model Air.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Tack!
Vart är det billigast med Gw färg? Finns det någon bra återförsäljare som man kan köpa från istället? Behöver ca 25-30 färger.. Inte så kul när de kostar 35kr styck från Gw
/N
Vart är det billigast med Gw färg? Finns det någon bra återförsäljare som man kan köpa från istället? Behöver ca 25-30 färger.. Inte så kul när de kostar 35kr styck från Gw
/N
På förnämnda alphaspel går dem för 30:- burken
Tror sfbokhandeln tar 32:-
Mycket billigare blir det tyvärr inte
Tror sfbokhandeln tar 32:-
Mycket billigare blir det tyvärr inte
På waylandgames.co.uk går dom för 25:- men där får du räkna med frakten också
SFbokhandeln har även Army Painters sprayer och färger, och dem kan jag rekommendera. Bra täckning, bra matchning spray/färgburkar och dessutom Drop Bottles. Inte direkt ett brett utbud av färger, men deras washes är minst lika bra som GW:s.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Där har du också tröttnat på att vänta, köpt färger lokalt, målat 3-4 arméer innan de behagat levereraNaz87 skrev:På waylandgames.co.uk går dom för 25:- men där får du räkna med frakten också
OT:
Det bästa är nog att köpa på t.ex alphaspel eller annan lokal butik i stockholm, eller beställa på elementgames.co.uk (ca 22kr burken, billig och snabb frakt) eller att köpa begagnat av någon som säljer sina gamla färger. Det dyker upp såna deals med jämna mellanrum. Risken då är ju såklart att du antagligen kommer få en del färger du aldrig använder