Problem med Army Painter spray?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
jockelinde
Kontakt:

Problem med Army Painter spray?

Inlägg av jockelinde »

Jag sprayade min defense line med Army Painters grå spray och resultatet blev rätt märkligt. En hel del av ytorna har blivit gryniga och dessa gryniga ytorna dricker väldigt mycket färg när man målar ovanpå dem. I just det här fallet gör det inget visuellt att ytan är grynig, men den är lite besvärligt att måla när ytan dricker mycket färg. Är det någon annan som haft liknande problem med Army Painter spray, eller skakade jag helt enkelt burken för lite?

Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Problem med Army Painter spray?

Inlägg av Lottomannen »

Jag har råkat ut för samma sak, men inte med Army Painter utan med en annan hobbysprejfärg. Och i mitt fall var det för att den hade stått stilla väldigt länge och jag hade inte skakat den nog.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Army Painter sprayfärg behöver skakas ordentligt innan användning. Minst 2min. Sedan täcker de helt fantastiskt, använder uteslutande dessa sprayfärger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ohman

Inlägg av Ohman »

Jag tycker Army Painter är inget vidare. Väldigt varierande från burk till burk. Har både fått frostproblem och äggskalsytor.

Nej tack till Army Painter - Ja tack till Vallejo Surface Primer.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Använder army painter utan problem. Den är ju dock känslig för kyla och fukt i luften. Samt max 20 cm avstånd. Så kan vara nåt sånt.

Däremot har det blivit tjockt på vissa modeller, så hellre tunt och eftermåla i armveck och dylikt.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kom på en sak till: förvarar alltid burkarna i hemmet, så de inte är kylda när jag använder dem. Kanske hjäper?

Skriv svar