Om man skulle måla en Knight...
Om man skulle måla en Knight...
Hallå på er...
Jag funderar lite fram och tillbaka. Om man/jag skulle måla en Knight vilken linje ska man då välja? Ska man slaviskt följa något färgschema och heraldiskt i boken? Eller ska man bara köra på lite som man tycker, på något tufft tema? Eller ska man måla något fräsigt utifrån heraldiska symboler kring där man själv har sitt ursprung?
Jag har två idéer. En Knight med en viss mytologi anknytning och en med anknytning till ett visst lokalt skyddshelgon...
Jag funderar lite fram och tillbaka. Om man/jag skulle måla en Knight vilken linje ska man då välja? Ska man slaviskt följa något färgschema och heraldiskt i boken? Eller ska man bara köra på lite som man tycker, på något tufft tema? Eller ska man måla något fräsigt utifrån heraldiska symboler kring där man själv har sitt ursprung?
Jag har två idéer. En Knight med en viss mytologi anknytning och en med anknytning till ett visst lokalt skyddshelgon...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Om man skulle måla en Knight...
Min knekt, när jag väl kommer loss till att köpa en, kommer förmodligen att ha något lokalt Skånskt vapen.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Det är lite så jag resonerar också. Vore astufft med fler knektar med lokal anknytning i valet av heraldiska vapen.Excessus skrev:Min knekt, när jag väl kommer loss till att köpa en, kommer förmodligen att ha något lokalt Skånskt vapen.
-
Gonka Koff
Klart du ska måla en riddare! Jag röstade på "nåt hemifrån" för det lät kul. Dock slipper jag gärna sportteman, typ AIK eller Malmö FF, då sånt har en kraftig fantasisänkande effekt på mig. Fast jag gissar att det inte är nåt i den vägen du tänkt dig.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Kul med "något hemifrån" !
Eslöv, som jag kommer ifrån, är inte känt för att vara episkt och måla-knight-inspirerande, men vi har faktiskt ett snyggt statsvapen!

Kanske har din hemstad också något sådant?
Eslöv, som jag kommer ifrån, är inte känt för att vara episkt och måla-knight-inspirerande, men vi har faktiskt ett snyggt statsvapen!

Kanske har din hemstad också något sådant?
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 9 gånger.
Tror jag kommer att köra nåt sånt här:

"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
katzenjammer
Haha. Sölvesborgs vapen är 4 blåa ålar!
Men för att svara på orginalfrågan så tycker jag att skyddshelgonet är en ball ide! Man kan lätt få in det i spelets fluff också.
Men för att svara på orginalfrågan så tycker jag att skyddshelgonet är en ball ide! Man kan lätt få in det i spelets fluff också.
Flesh is a design fault
Sankt Olav (Olof) aka Gull-Olle. Olav Haraldsson- Nordens första helgon och min hemstads beskyddare.
Sicken ost! Han har ju power axe och typ melta bomb. (Holy hand grenade of antioch någon?)