GS tools

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
MITTZ

GS tools

Inlägg av MITTZ »

Är det någon som har tips på bra verktyg när man skall börja ge sig på att kladda med green stuff?
Gärna om det finns nåt kit eller så.

elaps

Re: GS tools

Inlägg av elaps »

Kolla ebay t.ex. de brukar ha billiga och helt okej kitt. Tror det egentligen räcker med GWs sculpting tool

Kitt
http://www.ebay.co.uk/itm/12pc-Wax-Soap ... 2c7a5fc7ed

GW sculpting tool
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1095464

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Man kommer långt med GWs tool. Men jag har blivit kär i nåt jag inte kan namnet på. Det ser ut som en pensel, fast spetsen är silikon istället för hår. Hittade det i en konstnärsbutik.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Ah, ok! Tack för hjälpen, båda.
Någon sett ett liknande set som i länken ovan någonstans i sverige? Borde kunna finnas prisvärt på jula eller liknande? Länken var iofs inte tokdyr heller.

Jonke

Inlägg av Jonke »

Jag har samma sak som asplund, skitbra.

Tror den heter clay shaper, köpte min i en komstnärsbutik.

xedric

Inlägg av xedric »

Clay shaper heter det ja. Eller color shaper om det är mjukare spets. Jag har ganska många olika storlekar och former och älskar allihop. Ska man börja med några få och prova så skulle jag rekommendera taper point, angle chisel och flat chisel. Inte större än storlek 2 (om du inte ska göra ganska stora grejjer).

Ett annat väldigt bra verktyg är sticknål. Ja sådana metallpinnar man har när man stickar. Gå till närmaste 2nd-hand-affär och köp några olika tjocklekar. Jag har tre olika tjocka som jag använder jämt.

Nästa tips är synål. Jag har täljt ett handtag av en träpinne och ena änden har synål och andra änden har 1 mm ståltråd. Bra om man jobbar med små detaljer.

GWs verktyg använder jag inte så ofta utan det är de ovan som kommer fram först...

Skriv svar