CSM Thunderhak

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Nora

CSM Thunderhak

Inlägg av Nora »

För mer en ett år sedan så påbörjande jag ett projekt att bygga mig en Thunderhak. Jag hann så långt att bygga och sätta ihop grunden, innan projektet lades på is till förmån för andra saker. Men när FW släppte en ny-version av IA Apokalyps så fick jag inspiration att slutföra projektet eftersom jag har en CSM arme, som jag teoretiskt skulle kunna använda den till. Nu med Escalation-expansionen så verkar det som jag skulle använda den i ett vanligt lista med. Har nu färdigställt själva kroppen, behöver bara bestycka den och fixa en bas. Är dock lite osäker på hur stor själva basen skall vara. Så som jag förstår det så är ingår det inte någon bas på FW modell och jag har inte heller lyckats hitta några riktlinjer på nätet. Antar att den skall ha samma bas som en vanlig flygare, men jag skulle egentligen vilja använda mig av en något större bas eftersom modellen är väldigt stor och tung. Samtidig så skulle jag vilja spela med den och det är dumt om folk skulle störa sig på en sådan sak. Någon som någon kommentar?

Användarvisningsbild
Röde

Re: CSM Thunderhak

Inlägg av Röde »

Eftersom man i de flesta lägen bortser från flygarens bas så är det inte hela världen tycker jag. Ta med en tom, slät vanlig flygarbas om flygaren blir aktuellt att ha med den på turnering. Då kan ni ju syfta med den. Tolka till motståndarens fördel om det kniper. Annars tycker jag som sagt att det bara är att köra på.

Jag har bas på min FW Scabeiathrax. Det har ingen gnällt de gånger jag använt den. Men som sagt, kniper det så bjud på millimetrarna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Kör på en större bas om det behövs. Inga problem alls :)

Vill gärna se hur projektet går! Lägg upp bilder :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Säger som Flogger kvittar hur stor bas du har till den hellre större för att inte hela flygaren ska falla omkull. Lite bilder hade varit nice och inspirerande.

Nora

Inlägg av Nora »

Tackar för svar!
här kommer några bilder. Den är somsagt inte färdig kttad...

Bild
Bild
Bild

Skriv svar