TT standard är ett väldigt vagt begrepp vars definition skiljer sig för varje turnering som har någonsin hållits. Så det finns säkert turneringar som håller helt med dig. Personligen så anser jag att en TT standard är att ens armé har en enhetlig känsla. Jag tycker att många argumenterar för att allies innebär att man inte skall behöva ha någon sorts enhetlig känsla.Skulliz skrev:Betyder inte TT table top standard, dvs lägsta kravet för att armen ska få vara med och spela? För aldrig har väll någon blivit nollad i målning för att den tex lånat in lite modeller från någon annans arme.
På ett av de bättre rydconnen hade jag en enkel mall där det var enkelt att få full pott på målningen. Armén skulle vara klar, tydligt tillhöra samma gäng och vara enhetligt basad. Så jag måste nog säga att olika baser inte är en färdig armé. Dvs inte table top. Som papa D säger så kanske man kan släppa på detta krav i början utav 6:e men samtidigt så tycker jag att om man släpper det kravet den första tiden så kan man lika gärna släppa på målningskravet på nya enheter samma tidslängd. Jag tycker inte det argumentet håller.
Som Papa D också så smart säger; variation förnöjer. Jag tror ingen kommer behöva oroa sig. Vi har så varierat klimat att det inte kommer vara problem att ha olika baser. Men åker man till Fantasia - en turnering som är känd för den största målningspoängen i en turnering (vilket jag hoppas aldrig försvinner) - så får man faktiskt själv skylla sig om man inte brytt sig om att ha någon sorts enhetlig känsla på sin armé. Ens till den grad att man orkat fixa i ordning baserna enhetligt.