Angel Encarmine och Dante?!

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
imp

Re: Angel Encarmine och Dante?!

Inlägg av imp »

Delvis iaf, men jag håller inte med om att alla måste göra så 8-)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

En liten fråga. Om figuren ska ha "count as Dante". Då måste han ha, vad jag har förstått ha samma utrustning. DVS Power weapon on infurios pistol.

Dante har ju även Death Mask, måste även min figur ha detta?
För jag tänkte använda space marine-huvudet som följde med Sanguinary guards, och då är det det huvudet som ser ut som en vanlig hjälm med kransen runt.

Eller måste jag använda dom som är "riktiga" death masks?!
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

För min del räcker det att han ser...läskig ut. :) Dödsmasken är inte för mig det som utmärker Dante ändå.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Eftersom han regeltekniskt har en Deathmask så måste du ha det på modellen också. En vanlig hjälm med krans tycker jag inte är OK.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Mortarion skrev:Eftersom han regeltekniskt har en Deathmask så måste du ha det på modellen också. En vanlig hjälm med krans tycker jag inte är OK.
Ser man dock på den riktiga modellen av dante så har han inte direkt nån death mask, bara nått som ser ut som en iron halo över sig.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Kithiva skrev:
Mortarion skrev:Eftersom han regeltekniskt har en Deathmask så måste du ha det på modellen också. En vanlig hjälm med krans tycker jag inte är OK.
Ser man dock på den riktiga modellen av dante så har han inte direkt nån death mask, bara nått som ser ut som en iron halo över sig.
Eum... Jo, han har en Death mask. Det är ju den modellen som andra death masks utgår från. En dödsmask är inte en dödskalle eller liknande utan en avgjutning av en avliden persons ansikte, i det här fallet Sanguinius. Och det är exakt vad den riktiga Dante-modellen har.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Mortarion skrev:
Kithiva skrev:
Eum... Jo, han har en Death mask. Det är ju den modellen som andra death masks utgår från. En dödsmask är inte en dödskalle eller liknande utan en avgjutning av en avliden persons ansikte, i det här fallet Sanguinius. Och det är exakt vad den riktiga Dante-modellen har.
Hmm ok, nått tips på skalle som man kan använda isf?! Finns ju ett gäng i Sanguinary guards-paketen. :/

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Sanguinary guards är nog det som blir bäst. Om du inte känner för att skulptera något i Green stuff, men det lär inte vara helt enkelt.

Det finns en ansiktsmask i Empire Wizards-boxen, men den är mycket grövre och ser mer ut som en vanlig ansiktsmask än en dödsmask.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Jag tycker nästan vad för mask som helst vore ok så länge det syns att det är en mask och inte bara en vanlig hjälm. Sen kanske det är rätt mycket svårare att göra en snygg mask som inte ser komisk ut än att sno ett huvud från Sanguinary guards.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Ok fick paketet idag från GW.

Här kommer min "count as Dante" Version 1.0
Tacka gudarna för häftmassa! :D
Jag har inte valt vilken av death-maskerna jag ska ha ännu. Resten är klart förutom att det ska på lite mer detaljer så han ser mer "epic" ut.

http://img210.imageshack.us/img210/2340/dante1.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/8647/dante2.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/2733/dante3.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/7039/dante4.jpg

VARNING! Bilderna är rätt stora så zooma ner dom lite :D

Får se hur jag gör med skallen :/ Någon som har ett tips på vilket av sanguinary guardsens skallar man ska ta som matchar detta bäst?!

Skriv svar