Samuel skrev:GW:s nuvarande "Base"-färger är inte som "Foundation"-färgerna var. Den som önskar jämförelser behöver inte annat än att googla. Att en som målar för pengar inte ens har hört om andra alternativ, exempelvis Vallejo Opaque, verkar dock lite oroväckande.
Jag har GW-färger. Gamla som nya. För de flesta spelar det ingen roll vad de använder för färger och det som egentligen får mig att välja andra alternativ är inte priset utan förpackningen. Men visst är det stor skillnad på att betala 1, 89 pund för 17 mL eller 1, 90 pund för 12 mL.
Jag googlade för jämförelser men vad e din åsikt om skillnaderna mellan gamla foundation och nya base?
Färgerna är av helt olika nyanser, vilket kankse inte är en direkt nackdel men otroligt störande. Base-färgerna är även varmare och aningens glansigare.
Base-färgerna är mycket tunnare än Foundation-färgerna. Vilket kanske inte heller är en nackdel, men de täcker sämre. Och tyvärr, ganska mycket sämre.
När vi ändå fått snurr på tråden och mångas åsikter så tänkte jag smyga in på ett sidospår. Borr för att borra
pipor på tex bolters? Någon som har tips om vart man skaffar det?
OptimusK skrev:När vi ändå fått snurr på tråden och mångas åsikter så tänkte jag smyga in på ett sidospår. Borr för att borra
Det brukar finnas flera uppe på tradera. Det enda du behöver är en liten hobbyborr som tex GW säljer. Sen är det bara att köpa borr löst på tex Clas Ohlsson eller nån hobbybutik
OptimusK skrev:När vi ändå fått snurr på tråden och mångas åsikter så tänkte jag smyga in på ett sidospår. Borr för att borra
Jag har slutat borra, det går nästan alltid åt helvete för mig. Istället tar jag spetsen på min skalpell och snurrar ett hål med den. Blir helt klart ok, och alltid i mitten.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
frigobben skrev:Någon som hittat en bra ersättare till Charadon Granite? Använt den som grund till alla mina baser i två arméer och den börjar ta slut... :/
Sökt lite på nätet utan något klockrent svar. Gillade färgen väldigt mycket.
Enligt GWs Conversion chart är Stormvermin Fur den nya versionen. Hur exakt den är jämfört med Charadon Granite vet jag dock inte
Däremot har Alphaspel fortfarande 2 Charadon Granite i lager: