Jag skulle gissa att de fortsätter leva?
Skämt åsido så kan jag svara såsom jag tycker och antar att du då tycker tvärtom med tanke på hur aggressivt du kommenterar?
Hur tycker du det ska vara med de som spelar egna chapters då?
Jag är inte riktigt för att låta folk spela med påhittade codex på turneringar. De borde kunna koppla sina modellerande och val av modeller till något vanligt codex genom att se på sina modeller och se vad det passar bäst in som. Är de grå och rider på stora vargar så tycker jag de skall spela space wolfs och inte Black templar.
Eller om någon gjort en Pre-Heresy Death Guard lista; vilket codex måste de välja?
Codex space marines är väl rätt vettigt? Eller tycker du att de skall spela Chaos? Om det är Plagumarines som används håller jag inte isåfall med. Men jag tycker inte att pre heresy death guard passar som Blood angels.
Eller varför inte de som tycker att deras Blood Angels/Space Wolves till slut har kollapsat och öppet börjat dyrka kaos? Måste de spela med sitt riktiga codex trots att de är modellerade att öppet dyrka kaosgudarna?
Jag bryr mig inte om vad fluffet säger. Om personen i fråga har gjort space wolfs på vargar med sköldar och thunder hammers så är de space wolfs - oavsett om de har några chaos iconer och killen vill egentligen spela dem som Chaos bikes - oavsett om de har ett rött kors på sin ena axel eller inte. Han kan gott fortfarande spela dem som Space wolfs om de ser ut som space wolfs och har deras modeller rakt av - om de är ombyggda nog för att motivera att det är en chaos armé är det inga problem.
Sedan är väl lite poängen att jag tycker att man faktiskt skall spela sitt riktiga codex. Om han har gjort om BA modeller till chaos så är Chaos hans armé. Men då skall han inte hoppa mellan att spela BA när de har bättre regler och Chaos när de är bättre. Han kan gott välja.
Min vän som har byggt och totalkonverterat en hel armé med Dark Mechanicus, hur går det för honom?
Jag tycker GW:s Dark mechanicus codex är ostigt så det får han inte spela med.
Kom igen. Du kan inte mena allvar att Space Wolfs stora vargar skall fungera som någon...slaanesh steed bara rakt av? Eller att Dark angel marines och deras svarta termosar med fina handmålade DA standard skall fungera som BA bara för att få in Jump marines som Troops?
Nä...jag tycker att man har ett visst ansvar att ha viss logik över sin armé. Space wolfs utan vettiga ombyggen kommer alltid att vara space wolfs i mina ögon och jag skulle ha svårt att motivera Space wolfs grey hunters som Thousand sons. Man behöver inte byta mellan codex. Man kan variera sig rätt bra inom sitt egna codex. Allt som finns i codex space marines går att spela med oavsett färger men jag tycker bara inte att noise marines med massa chaos iconer skall fungera som vanliga tacticals till Codex space marines.