GW´s nya färger...
-
Silversixx
Re: GW´s nya färger...
Va, menar ni att innehållet och mängden ändras varje gång som de byter leverantör och burktillverkare?
Näää...
Näää...
Ancalagon skrev:1. Inte helt värdelös. Den visar närmaste motsvarighet i gamla respektive nya rangen.
2. Det finns ingen tillverkare som gjort Foundation/Base färger förutom GW (iaf vad jag vet). Så om det enda alternativet just för foundations är GW finns det inget annat pris att jämföra med. Att istället då tipsa om ett billigare alternativ att få hem just de färger man behöver kan inte vara så dumt.
Men tack för dina åsikter. Hoppas dock att den som ställde frågan får mer nytta av mina svar.
Vallejo har sin extra opaque range som är motsvarande GWs foundation
GW:s nuvarande "Base"-färger är inte som "Foundation"-färgerna var. Den som önskar jämförelser behöver inte annat än att googla. Att en som målar för pengar inte ens har hört om andra alternativ, exempelvis Vallejo Opaque, verkar dock lite oroväckande.
Jag har GW-färger. Gamla som nya. För de flesta spelar det ingen roll vad de använder för färger och det som egentligen får mig att välja andra alternativ är inte priset utan förpackningen. Men visst är det stor skillnad på att betala 1, 89 pund för 17 mL eller 1, 90 pund för 12 mL.
Jag har GW-färger. Gamla som nya. För de flesta spelar det ingen roll vad de använder för färger och det som egentligen får mig att välja andra alternativ är inte priset utan förpackningen. Men visst är det stor skillnad på att betala 1, 89 pund för 17 mL eller 1, 90 pund för 12 mL.
Eller så är jag fullkomligt nöjd med de färger jag använder idag och känner inget behov av att leta hos andra leverantörer.Samuel skrev:GW:s nuvarande "Base"-färger är inte som "Foundation"-färgerna var. Den som önskar jämförelser behöver inte annat än att googla. Att en som målar för pengar inte ens har hört om andra alternativ, exempelvis Vallejo Opaque, verkar dock lite oroväckande.
Mina svar var riktade till Jonke som uttryckte att han inte orkade sätta sig in i GWs nya sortiment och att priset var dyrt. Att då ge tips om en enkel guide till de nyare foundationfärgerna och tipsa om billigare sätt att införskaffa GW färger borde rimligtvis inte leda till påhopp från en tredje part.
Om sedan någon annan tipsar om att det visst finns en annan serie med motsvarande färger hos någon annan så är väl det bara bra, speciellt för Jonke
Det var inte menat så. Jag gillar dock att vara dryg på forum eftersom jag måste vara så jäkla gulligull hemma.Ancalagon skrev: ... inte leda till påhopp från en tredje part.
Prisa gudarna! Är du nåt i Göteborg splittar jag gärna en beställning.Serpent skrev:Stort tack! Nu ska här beställas i slutet av månaden...imp skrev:http://www.fromthewarp.blogspot.se/2012 ... -wash.htmlSerpent skrev:Jag har letat med ljus och lykta efter washer likvärdiga med Devlan Mud och Badab Black. Agrax Earthshade och Nuln Oil är inte riktigt det jag vill ha ut av en wash...
Tack för svar, särskilt Xeed, ska kolla in vallejos. Inte jättepepp på dropperbottles egentligen men det är väl bara att gilla läget 
I värsta fall kan jag posta eventuella flaskor till dig när de kommer till Bollnäs.Asplund skrev: Prisa gudarna! Är du nåt i Göteborg splittar jag gärna en beställning.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Samuel skrev:GW:s nuvarande "Base"-färger är inte som "Foundation"-färgerna var. Den som önskar jämförelser behöver inte annat än att googla. Att en som målar för pengar inte ens har hört om andra alternativ, exempelvis Vallejo Opaque, verkar dock lite oroväckande.
Jag googlade för jämförelser men vad e din åsikt om skillnaderna mellan gamla foundation och nya base?
-
Michael Carl
De nya base färgerna smakar bättre än foundation färger