Lite gamla Dark Eldar med ny färg
Re: Lite gamla Dark Eldar med ny färg
Tackar!
Ang. målningen så e skalet målat så här:
Vallejo scurf green drybrushad/highlightad med vallejo earth (brun). Sen GW purple wash. Highlight med earth o bleached bone. Sen drog jag stripes över skalet med airbrush o vallejo foul green. I mitten på stripesen, nedvattnad scurf green. "Utblåsen" fick svart kant o gråa highligjts. Svart ink vid alla små taggar med orange highlight, slutligen blank lack på skal o alla fleshiga partier!!!
Ang. målningen så e skalet målat så här:
Vallejo scurf green drybrushad/highlightad med vallejo earth (brun). Sen GW purple wash. Highlight med earth o bleached bone. Sen drog jag stripes över skalet med airbrush o vallejo foul green. I mitten på stripesen, nedvattnad scurf green. "Utblåsen" fick svart kant o gråa highligjts. Svart ink vid alla små taggar med orange highlight, slutligen blank lack på skal o alla fleshiga partier!!!
Äntligen färdig inför Kinna!! Blandade foto med blandade kvalité.

- speedfreek
-
ErikJohannesson
Vackert! Nästan så man hoppas på att få möta dig på GW... 
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition
Men jädrar så grannt! Hoppas du tar dem till fler turneringar, vore kul att se dem på riktigt.
Och folk säger att gamla DE är fula... Löjligt snygga!
Jag tycker både gamla och nya dark eldar är fula! Spelar heller ingen roll hur man målar dem.mindtrix skrev:Och folk säger att gamla DE är fula... Löjligt snygga!
The smak is like the bak...