Ny på forumet och behöver målarhjälp.

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Ny på forumet och behöver målarhjälp.

Inlägg av Papa D »

Vad cadelin sa. Lova mig att du inte sätter dig och bygger fluff kring ditt egna chapter... vem gör sånt? Spela spelet, måla figurerna fint så dom är kul att titta på och gör ett "no name chapter" på så sätt kan du förnya dig i spelet utan att behöva äga 10 marine arméer. Samt att du kommer kunna bygga en JÄTTE stor arme så du verkligen kan variera din spelstil.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Jocke Rapp skrev:Alltid svart spray. Vit använder man bara när man ska dippa eller måla isbjörnar...
jag sprayar vitt!

Användarvisningsbild
Ironjens

Inlägg av Ironjens »

Jag grundmålar mina med orange ovanpå befintlig tradera/e-bayfärg men så blir slutresultatet också bara tabletopstandard. Hur mycket tid hade du tänkt lägga på att måla varje marine? Om du kör quick and dirty kan du alltid ändra dig halvvägs igenom...

Om du väljer att köra ultramarines kan det vara värt att satsa på att göre dem lite snyggare så att de ändå "poppar" på spelbrädet. Å andra sidan finns det väl chapters som passar oavsett vilken färg du vill ha. De som är lite lilarosa (stormeagles eller nåt dyl.) har ju som fluff att de har ovanligt många thunderhawks. Eftersom de inte ens går att använda i vanliga 40k påverkar ju inte fluffen vad du kör för armé :)
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Papa D skrev:Lova mig att du inte sätter dig och bygger fluff kring ditt egna chapter... vem gör sånt?
You rang Sire...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Så. Köpte en paket med Combat Space marines. Ska ta och måla dom med olika stilar. Börjar med ultramarines. Får se hur det blir. Återkommer med uppdatering på fredag
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

pära skrev:
Jocke Rapp skrev:Alltid svart spray. Vit använder man bara när man ska dippa eller måla isbjörnar...
jag sprayar vitt!
Jag får alltid känslan av vi är de sista bra människorna kvar i den här världen.
Vitt är alltid bättre än svart, fråga Clark Olofsson.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

du menar John Ausonius? ;)

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

pära skrev:
jag sprayar vitt!
jag med!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Fördelen med vit grund är väl att det oftast inte kräver så många lager färg. Eller? Och jag antar att svart har fördelen att man har alla leder på figurerna klara direkt.
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det är svårare att måla på vit sprejade modeller eftersom man måste skugga allt mycket mer. Men målar man modeller i ljusa färger så tycker jag att man får bättre resultat med vit undercoat..

När man dippar är vit undercoat också bra i och med att dippen fuskar till alla shades åt en :-)

Skriv svar