Vad har du målat osv idag?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Vad har du målat osv idag?
Figurerna och tanken är bra, men bomullen är inte alls bra. Det ser ut som konstiga rökpuffar.
Det du egentligen vill ha är en dim-liknande effekt. Plocka bort tussarna och ta istället en liten bit bomull som du drar ut. Fortsätt att dra och dra i den tills det blir långa trådar av den. Limma sen fast det på något sätt du föredrar, t.ex vanligt trälim.
CurseOfBeers på TWF är kung på sånt (och på att måla med sprayburkar), kolla in hans VC på http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=40191
Det du egentligen vill ha är en dim-liknande effekt. Plocka bort tussarna och ta istället en liten bit bomull som du drar ut. Fortsätt att dra och dra i den tills det blir långa trådar av den. Limma sen fast det på något sätt du föredrar, t.ex vanligt trälim.
CurseOfBeers på TWF är kung på sånt (och på att måla med sprayburkar), kolla in hans VC på http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=40191
- speedfreek
Tror på det Jocke sa, men tror mer på ull...

Låter som en date.Jocke Rapp skrev:Jag har faktiskt varit lite sugen på att ta ett gäng bilder på mina BA och lägga upp nånstans för allmän beskådning. Jag tycker dock att min mobilkamera inte riktigt räcker till för finfotografering. Kanske kan jag övertala Jon och hans monsterkamera att komma på besök...
Man får tacka för idéerna med röken. Har gjort om röken/dimman på en terminator. Målningen ser ut som skit i en sån här närbild med blixt, men det jag undrar är vad folk tycker om den nya röken. Ska det vara mer, mindre? Tunnare? Helt fel igen? Det här är som sagt en väldigt snabb testmodell, ska antagligen försöka täcka mer av själva basen när jag hittat rätt.

"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
-
Doc Sniksnak
Det ser bättre ut, men jag tycker att du ska låta dimman mest slingra omkring på marken. Du behöver inte täcka modellen för att ge den känsla av spökighet.
-
Claimh_Solais
Målade klart en black templar
bilden är rätt tråkig mobil bild men bättre än inget

bilden är rätt tråkig mobil bild men bättre än inget

Men vafan!!!
Här hade man plötsligt lite inspiration att börja måla jamaicanska tanks och så strejkar sprayen. Satan.
Här hade man plötsligt lite inspiration att börja måla jamaicanska tanks och så strejkar sprayen. Satan.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Utan bild har det aldrig hänt!Serpent skrev:Men vafan!!!
Asplund finns inte!
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Skam den som ger sig. Jag har gjort lite jobb på den i alla fall. Grundfärg, första borstningen. Mer går att göra när jag fått tag i Camo Green (som jag dumt nog lämnade kvar i Bandyland).
Kvar att göra är borstning med Camo Green på gröna delar, Bubonic på bruna, en del borstning med Bleached för att ge det hela en sandig känsla och så måla killen i tornet. Då behöver jag dessutom få tag i Scorpion Green, för den är också kvar i norr.
Senast redigerad av 1 Serpent, redigerad totalt 18 gånger.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...