Det ska jag göra. Jag hade hoppats få mina grejer från Wayland idag, men det sket sig. Beställde den 15 december, men nu har det ju varit lite helger som bekant, och nya på gång så det blir väl att vänta tills onsdag eller något.
Det finns säkert andra här som använder färgerna redan som kan ge feedback.
Vallejo wash
Re: Vallejo wash
Har testat en massa washes sedan GW bytte recept (och namn). Jag tycker att Vallejos kan vara lite...tråkig. Och matt, på ett dåligt sätt. Det ser liksom bara smutsigt ut. Army Painter-washes är betydligt mer "rena". Man måste vara lite försiktig med mängden, bara.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Så du tycker inte att army painters wash är exakt som devlan mud som så många andra skriver runt om på nätet?Serpent skrev:Har testat en massa washes sedan GW bytte recept (och namn). Jag tycker att Vallejos kan vara lite...tråkig. Och matt, på ett dåligt sätt. Det ser liksom bara smutsigt ut. Army Painter-washes är betydligt mer "rena". Man måste vara lite försiktig med mängden, bara.
Hur är dom nya shades från gw då? Mycket sämre lr?
Den är som Devlan Mud, men starkare, mer koncentrerad.
De nya washarna har andra nyanser. Den svarta är till exempel helt annorlunda.
De nya washarna har andra nyanser. Den svarta är till exempel helt annorlunda.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Nu har jag testat Vallejo Model Color och jag måste säga att resultatet är lovande så här långt. Nu har jag inte använt Citadel-färger på över 20 år, men jag kan inte minnas att täckningen var så här bra då.
Det är tyvärr lite för mörkt för att fotografera i min målarhörna (jag har bara målarlampan uppställd) så det är svårt att visa bilder, men jag har blandat 2 delar Vallejo 70.950 Black, 3 delar 70.984 Flat Brown och 2 delar vatten för att använda som basecoat för stengips. Stengipsen är inte behandlad, men det är en extremt tät och icke-sugande gips. Nu har allting bara torkat en halvtimme, men jag tror inte att jag kommer att behöva lägga på mer basecoat alls.
Det är också möjligt att jag spär ut med för lite vatten, men jag upplever att detaljerna på det målade är väldigt tydliga, men kanske ska det i en eller möjligen två delar vatten till, jag vet inte. Det får tiden utvisa.
Slutligen, och det här säger så klart alla som testar Vallejos färger, men FAN vad skönt det är med droppflaskor! Jag blandade alltid på palett med Citadel-fägerna också, men oj vad mycket spill man fick. Nu är det ett par tryck på flaskan och på med locket igen.
Mycket nöjd med första sessionen.
Jag drar antagligen igång en bloggartad tråd för att samla mina intryck och bilder lite mer överskådligt, men jag vill lära känna färgerna först. Jag har en del projekt, båda målningsmässigt och byggmässigt, som ligger i pipelinen. Tyvärr är det inte så mycket 40K, så det kanske inte passar sig att skriva om det här.
Tummen upp för Model Color, hur som helst!
Det är tyvärr lite för mörkt för att fotografera i min målarhörna (jag har bara målarlampan uppställd) så det är svårt att visa bilder, men jag har blandat 2 delar Vallejo 70.950 Black, 3 delar 70.984 Flat Brown och 2 delar vatten för att använda som basecoat för stengips. Stengipsen är inte behandlad, men det är en extremt tät och icke-sugande gips. Nu har allting bara torkat en halvtimme, men jag tror inte att jag kommer att behöva lägga på mer basecoat alls.
Det är också möjligt att jag spär ut med för lite vatten, men jag upplever att detaljerna på det målade är väldigt tydliga, men kanske ska det i en eller möjligen två delar vatten till, jag vet inte. Det får tiden utvisa.
Slutligen, och det här säger så klart alla som testar Vallejos färger, men FAN vad skönt det är med droppflaskor! Jag blandade alltid på palett med Citadel-fägerna också, men oj vad mycket spill man fick. Nu är det ett par tryck på flaskan och på med locket igen.
Mycket nöjd med första sessionen.
Jag drar antagligen igång en bloggartad tråd för att samla mina intryck och bilder lite mer överskådligt, men jag vill lära känna färgerna först. Jag har en del projekt, båda målningsmässigt och byggmässigt, som ligger i pipelinen. Tyvärr är det inte så mycket 40K, så det kanske inte passar sig att skriva om det här.
Tummen upp för Model Color, hur som helst!