Ja det vill jag också. det var därför jag startade den här tråden. så jag sen kunde måla dom korrekt. då är det bara en sak som kvarstår och det är emblemen som finns på deras axlar ingjutna från resin formen.Mortarion skrev:Det främsta ledet i den målade bilden du postade är Sternguard veterans, men i felaktigt färgschema. Det är så veteraner ser ut i de flesta andra chapters. Det är ingen officill bild utan bara väldigt bra målad fan-art.
Bilden på en målad modell som du postade under är samma sak. Korrekt målning av en veteransergeant för många andra chapters, men inte Imperial fists. Måla linjen röd och resten av hjälmen gul.
Anledningen till att det är olika är att den bakgrunden jag hänvisar till är snart 20 år gammal. Jag tror inte att det har skrivits något annat sedan dess, men folk håller inte reda på det utan utgår från att de är samma som andra chapters. Hurpass noga det är skiljer sig från person till person. Så länge det sticker ut från de vanliga modellerna på något sätt genom målning är det helt OK att spela med dem. Men vissa personer (som jag t.ex.) vill gärna att det skall stämma med bakgrunden.
är det ok att ha kvar dom eller är det speciella emblem som bara Ultra-marine veteraner har?