[Tips Sökes] Vattenffekt

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Basse

Re: [Tips Sökes] Vattenffekt

Inlägg av Basse »

Kimich skrev:Det låter som du skulle behöva dom gamla GW inkesen, dom gick ju nästan bara att använda till just slemmiga moddeler. Vet dock inte om det säljs liknande från något annat företag men dom tyckte jag var väldigt bra för att just få en skimrande effekt på modellen.
Mjo, köpte en modell osm är målad (som skall rengöras och målas om) i GW senare 90-tals färger. Det påminner lite om plastfärg från 70-talet ;)

Ancalagon skrev:Personligen tror jag det är enklast med glosa varnish. Om du bestämmer dig för att använda dig av det skulle jag vilja säga att "less is more" och att du väljer vad som ska vara slemmigt och vad som inte ska vara det.

Om du ser till att resten av modellen är ordentligt matt så skapar du kontrast med det glänsande sen. Då kommer de glänsande detaljerna poppa och sticka ut ordentligt. Risken med för mycket glanslack är att figuren då enkelt kan se ut som om hela modellen bara blivit sprayad i glanslack. Skapa kontraster mellan matt och blankt alltså med andra ord :)
Det låter lite som min plan med Gloss Varnish, matta ytor förutom på huden och ett tunt lager Gloss. men som jag skrev tidigare så blir man inte klokare av att kolla på youtube videos där facklitterära ord används :lol:

Ancalagon

Re: [Tips Sökes] Vattenffekt

Inlägg av Ancalagon »

Basse skrev: Det låter lite som min plan med Gloss Varnish, matta ytor förutom på huden och ett tunt lager Gloss. men som jag skrev tidigare så blir man inte klokare av att kolla på youtube videos där facklitterära ord används :lol:
Det enda du behöver om du tänkt måla modellen i matta färger för att sen lägga på Gloss Varnish (eller 'Ardcoat som det heter nu, iaf från GW) så behöver du ju egentligen bara lacket som du sedan penslar på precis som vanlig färg:

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1500292a

:)

Skriv svar