Wysiwyg?
Re: Wysiwyg?
Allierade arméer som matchar varandra är coolt. Allierade arméer där det ser ut som allt är samma armé är inte coolt.
Så en eldar med pulserifle som egentligen är en tau tror jag inte alls på.
Så en eldar med pulserifle som egentligen är en tau tror jag inte alls på.
Wysiwyg?
Känns inte så fluffigt med helt allierade. Däremot möjligheten att ha köpt/tagit deras teknologi känns mer troligt. Därav lösningarna.
Och den teknologin gjorde att de fick ändrad WS, BS, I och Ld plus att de blev av med fleet?LillePer skrev:Känns inte så fluffigt med helt allierade. Däremot möjligheten att ha köpt/tagit deras teknologi känns mer troligt. Därav lösningarna.
Sen tycker jag att det känns betydligt mer fluffigt att eldarer skulle alliera sig med Tau än att de skulle använda deras teknologi. Eldarer är väldigt arroganta och överger knappast sina egna vapen för att använda en nyfödd arts vapen.
(Ja, jag vet att under en period i Rouge trader när alla arméer kunde använda varandras vapen i princip hur som helst kunde eldarer ha imperieteknologi, men saker har hänt sedan dess.)
Jag tycker att du skall köra på riktiga allierade. Men det är inte min armé så du gör som du vill.
Ur fluff-perspektiv är det nog bättre med rena fire warriors.
Men rent estetiskt tror jag det kan se häftigt ut med Eldars med Tau vapen, kör på det! När det kommer till suits kan du väll bygga några coola vapenplattformar (de svävar ju redan och sitter på typ 40mm bas) med Tau vapen och sina crews på själva plattan.
Det viktigaste med WYSIWYG är att man tydligt ser vad saker föreställer och att de har ungefär samma storlek som original modellen, så länge man håller sig till det är nästan allt ok med mig.
Men rent estetiskt tror jag det kan se häftigt ut med Eldars med Tau vapen, kör på det! När det kommer till suits kan du väll bygga några coola vapenplattformar (de svävar ju redan och sitter på typ 40mm bas) med Tau vapen och sina crews på själva plattan.
Det viktigaste med WYSIWYG är att man tydligt ser vad saker föreställer och att de har ungefär samma storlek som original modellen, så länge man håller sig till det är nästan allt ok med mig.
Alexander Merinen
Forgeworld suits är riktigt snygga också, kör på dem! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- speedfreek
Jag tycker det är viktigt att vapnen ser förhållandevis rätt ut.Zurken skrev:Det viktigaste med WYSIWYG är att man tydligt ser vad saker föreställer och att de har ungefär samma storlek som original modellen, så länge man håller sig till det är nästan allt ok med mig.
Att "se vad saker föreställer"är en väldigt otydlig och subjektiv egenskap.
Wysiwyg?
Jag tänker rätt vapen och hyfsat rätt grupp av toughness/save dvs inte nakna töntar för 3+ t4 2w osv...
Jag köper både att inkorperera vapen/utrustning i befintlig armé men även att ha en separat del av allierade (den främsta sinnebilden är imperial guard med enstaka färgglada marines).