Pressentation
Re: Pressentation
Jag tycker att Purity Seals ofta ser bättre ut utan text på. Jag målar nästan aldrig text på mina och tycker att du gott kan låta det vara som det är.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ser riktigt bra ut. Personligen så gillar jag färgen på den första bättre =)
En bild säger mer än 1000 kaniner
Ett till fototips: ta foton på lite längre avstånd och beskär sedan bilden.
Tackar alla som svarat.
Azaroth - Tackar för länken om purity sealen. Men är det inte enklare att göra texten med en svart penna? om man nu kan hitta en med fin spetts ?
Storm Wardens var häfftiga. Men mina har tryckta pilar och "u" på shouldersen. De som ingår i start settet har de antar jag. Så blir lite fel.
Men jag har införskaffat 5 st Terminators (tror de hette så) som skall målas helt utan några krav. så kan ju testa en som Storm Wardens då =)
Annars har jag målat klart 3 st Imperial guards nu. Skall bara orka fotta dem.
Men shit vad svårt de var att få bra skuggning på byxoran
något jag måste träna på i framtiden =)
Azaroth - Tackar för länken om purity sealen. Men är det inte enklare att göra texten med en svart penna? om man nu kan hitta en med fin spetts ?
Storm Wardens var häfftiga. Men mina har tryckta pilar och "u" på shouldersen. De som ingår i start settet har de antar jag. Så blir lite fel.
Men jag har införskaffat 5 st Terminators (tror de hette så) som skall målas helt utan några krav. så kan ju testa en som Storm Wardens då =)
Men shit vad svårt de var att få bra skuggning på byxoran
Kolla gärna min "lilla IG-tråd" i blogg delen på forumet. Kanske kan få några ideér där.SentiC skrev: Men shit vad svårt de var att få bra skuggning på byxoran![]()
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jo, absolut enklare att göra texten med en penna. Jag lyckades hitta en med 0.05 spets hos min lokala bokhandlare, annars har jag sett att många använder en penna av märket "Sakura micron" med 0.05 spets.SentiC skrev:Tackar alla som svarat.
Men shit vad svårt de var att få bra skuggning på byxoran![]()
Här har du en himla massa olika Marine-chapters att kika på:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... Id=9600100
De där "micro- pennorna" finns hos de flesta bokhandlar/konstnärsbutiker. Tänk bara på att vara lätt på handen när du använder den, annars "kletar" spetsen ihop och pennan får en kort livslängd, dock blir de flesta pennor jag testat blanka, men om man inte tycker att det stör är det en bra investering. Kostar runt 30:-. Själv använder jag dem ibland, dock inte till att göra text med utan för att dra linjer inför freehandsmålning.
Min erfarenhet av såna pennor är att de slabbar ut en hel del om man pensellackar efteråt...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Här har ni en bild på en av mina Imperial Guards.
Byxorna är jag inte nöjda med. Jag måste helt enkelt lära mig "blenda" färger bättre.
Vilket iofs är ena anledningen till att jag börjat med WH figurer.
Han är inte klar lite vitt och ansiktet är kvar samt lite smått här å där.

Tror jag får skapa en Blogg nu innan vi flyter iväg på massa oliak ämnen i denna =)
Byxorna är jag inte nöjda med. Jag måste helt enkelt lära mig "blenda" färger bättre.
Vilket iofs är ena anledningen till att jag börjat med WH figurer.
Han är inte klar lite vitt och ansiktet är kvar samt lite smått här å där.

Tror jag får skapa en Blogg nu innan vi flyter iväg på massa oliak ämnen i denna =)