Någon som kan tipsa om en ställning för färgburkar?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Azaroth

Re: Någon som kan tipsa om en ställning för färgburkar?

Inlägg av Azaroth »

adde_z skrev:Hur är det med separation i reaper färgerna? Både i flaskan och med förtunning (vatten, flowaid osv)
Det ligger en liten metallskalle i flaskorna som gör "shaking" hur smidigt som helst. Små darrningar på handen istället för överarmskasten man måste göra för att skaka GW:s färger. Färgen blandas upp smidigt direkt från flaskan, har inte märkt färgdelning som man ibland får från GW:s färger när man inte skakat tillräckligt.

Jag använder inte flowaid, mitt kranvatten funkar utmärkt. Med det sagt betyder det inte att det kommer att göra det för dig, olika kommuner har olika halter av mineraler, men Ljungbyvatten från Småland mixades ut bra med reaperfärg. Däremot tyckte jag att GW:s färger var lite tjockare än reapers, jag brukar mixa 1:1 när jag målar mitt chapter (vitt och himmelsblått, kräver många tunna lager)men med reaper kör jag 2:1 färg/vattenratio. Deras HD-färger verkar vara lite tjockare, dock bara använt dem 3-4 ggr så jag ska låta det vara osagt.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Jag har ju off white triaden från reaper och den verkar helt OK lr faktiskt jäkligt bra. Jag personligen gillar ju GW färger skarpt och haft väldigt lite upplevelse av separation hos dom men hatar deras nya lr så kallade foundation burkarna, och om ryktena stämmer så kommer dom ju bli kvar även vid utökningen och då vill jag hitta nått med bättre förpackning och vallejo har för mycket separation i alla 3 olika lines (har iof kommit på ett hyffsat sätt runt det) för att sattsa på...

Hur går det med sökning av färgställ då?

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

adde_z skrev:Jag har ju off white triaden från reaper och den verkar helt OK lr faktiskt jäkligt bra. Jag personligen gillar ju GW färger skarpt och haft väldigt lite upplevelse av separation hos dom men hatar deras nya lr så kallade foundation burkarna, och om ryktena stämmer så kommer dom ju bli kvar även vid utökningen och då vill jag hitta nått med bättre förpackning och vallejo har för mycket separation i alla 3 olika lines (har iof kommit på ett hyffsat sätt runt det) för att sattsa på...

Hur går det med sökning av färgställ då?
Det går inte alls. Verkar som att jag får ha dem kvar på min vägghylla. Kan för övrigt rekommendera dig att behålla GW:s boltgun färg, Reapers har på tok för mycket luftbubblor i sin metall-triad för min smak. Utöver det så är jag helnöjd. Skruvkorkar på flaskorna är guld värt!

adde_z

Inlägg av adde_z »

Ska ta och leka lite mer med min triad och känna på dom ordentligt, sen lär man ju se hur dom nya gw färgerna är. Är dom uber bra så kanske man får ha överseende med skit burkarna...

Vet inte om jag nämnde det här stället innan, inte så billig men rymmer ju jäkligt mycket.

http://ttgbunker.blogspot.se/p/store.html

Skriv svar