Det är en blandning av medium och pigment(vatten/spolarvätska och färg, ev. glaze medium från Vallejo). Det ska vara så pass lite färg att det blir en nyans av färgen på ytan. Man målar flera lager av denna för att uppnå önskad effekt.Bahoola skrev:Glaze, vet att dom pratade om det inre på klubben för ett tag sedan, hajade inte redigt vad det var för något.Ohman skrev:När du målar plana ytor så washar du inte. Du gör pinwashes i skåror och vid nitar o grejs.
Ska du ha en nyans på plana ytor så tonar du den med glazes.
Att Washa en Tank?
Re: Att Washa en Tank?
Jag tackar för tipsen! Detta är bränne mig det svåraste jag har gjort på hela armen, inräknat black lines runt ögon och andra detaljer.
Jag misstänker att det skulle bli sju resor enklare med en airbrush!
Men nu har jag i alla fall något som ser bra ut på en armlängds avstånd, och det är ju ifs den ribban jag satar på, en hög (i alla fall över medel) tabel top standard.
Lite off topic. Men jag börjar förstå uttrycket att en färdigmålad arme bara är en myt, för nu när jag påbörjat slut tampen på min 1000 poängs arme så tycker jag att de första gubbarna jag målade inte alls håller samma standard som packe två och tre, ganska lockande att köpa nya gubbar för att byta ut de första jag gjorde med. suck
Jag misstänker att det skulle bli sju resor enklare med en airbrush!
Lite off topic. Men jag börjar förstå uttrycket att en färdigmålad arme bara är en myt, för nu när jag påbörjat slut tampen på min 1000 poängs arme så tycker jag att de första gubbarna jag målade inte alls håller samma standard som packe två och tre, ganska lockande att köpa nya gubbar för att byta ut de första jag gjorde med. suck
Jag har lyckats dra på mig en lila nyans på min armé som helt enkelt inte går att bara måla på, den måste antingen washas eller drybrushas till rätt färg. Det jag har använt med gott resultat för tanks är oljefärg, i mitt fall svart. Det fina är att om det blir lite ojämnt så kan man, även efter att det har torkat helt, ta på mer thinner så är det bara att dra runt oljefärgen igen, tills den är i ett jämnt fint lager.