Det bästa är nog att modellera enhandshållning på bolters+ccwp och hölstrad bolt pistol. 2ccw är jag lite skeptisk till.spankedsurfer skrev:Ok så här planerar jag nu att göra:
Modellera ca hälften med chaos bolters, hälften med 2 ccw, sen såklart meltaguns och wolfguard som dom ska vara.
Ser inte fram emot dagen någon drar LOS till mina berserker-hjälmar (som ju är 1.5cm högre än vanliga) och jag bittert får ångra att jag diggar khorne och inte kunde nöja mig med vanliga SW's.
-
Re: Khorne count-as.
-
spankedsurfer
- Jimmy Johansson
2CC är ju inga problem... OM man nu kan förvirra det med Blood Claws så får man väl endå ha marking på sina squads...lurräven skrev:Det bästa är nog att modellera enhandshållning på bolters+ccwp och hölstrad bolt pistol. 2ccw är jag lite skeptisk till.spankedsurfer skrev:Ok så här planerar jag nu att göra:
Modellera ca hälften med chaos bolters, hälften med 2 ccw, sen såklart meltaguns och wolfguard som dom ska vara.
Ser inte fram emot dagen någon drar LOS till mina berserker-hjälmar (som ju är 1.5cm högre än vanliga) och jag bittert får ångra att jag diggar khorne och inte kunde nöja mig med vanliga SW's.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
2ccwps är lite missvisande då de inte har det, men samtidigt kanske man inte lurar sig att tro att det är något annat då inget har 2ccwps. Men det är bara vad jag tycker och personligen föredrar jag bolters+ccwp men är inte alls petig med count-as när man väl spelar.Jimmy Johansson skrev:2CC är ju inga problem... OM man nu kan förvirra det med Blood Claws så får man väl endå ha marking på sina squads...lurräven skrev:Det bästa är nog att modellera enhandshållning på bolters+ccwp och hölstrad bolt pistol. 2ccw är jag lite skeptisk till.spankedsurfer skrev:Ok så här planerar jag nu att göra:
-
Bengtsson den yngre
Om du gillar Berzerkers skulle jag vilja rekommendera Codex: Chaos Space Marines. Där finns en hel del fräcka enheter och specialkaraktärer med Khornetema.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
-
spankedsurfer
- speedfreek
I stort sett all turneringar kommer nog godkänna att du är med.
Vissa kanske ger dig lite minuspoäng i målning, men absolut inte så att det "förstör" hela turneringen.
Sen kan det vara så att det finns de som tycker du är en tråkig och feg fjant som spelar balla gubbar, men väljer bra regler till dem.
Och andra som har förståelse för att du väljer de vettigaste av GWs i övrigt ganska kasst balanserade regler.
Vissa kanske ger dig lite minuspoäng i målning, men absolut inte så att det "förstör" hela turneringen.
Sen kan det vara så att det finns de som tycker du är en tråkig och feg fjant som spelar balla gubbar, men väljer bra regler till dem.
Och andra som har förståelse för att du väljer de vettigaste av GWs i övrigt ganska kasst balanserade regler.
- theWatchman
Sen när blev du sådan WYSIWYG-hitler?lurräven skrev: 2ccwps är lite missvisande då de inte har det, men samtidigt kanske man inte lurar sig att tro att det är något annat då inget har 2ccwps. Men det är bara vad jag tycker och personligen föredrar jag bolters+ccwp men är inte alls petig med count-as när man väl spelar.
Jag har modeller med dubbla yxor o prylar, ingen har någonsin klagat på det.
Jag tycker också du borde ha någon, några killar i varje squads med bolters för att vara extra tydlig. Risken finns att man misstar de för Blood Claws annars. Men det låter som ett vettigt count-as projekt enligt mig, dock skulle väl det nog passa bättre att spela Zerkarna som blood claws rakt av.
Alexander Merinen
Vetifan, tyckte bara det var bäst att rekommendera att vara så trogen codexet som möjligt för att undvika strul på turnering.theWatchman skrev:Sen när blev du sådan WYSIWYG-hitler?lurräven skrev: 2ccwps är lite missvisande då de inte har det, men samtidigt kanske man inte lurar sig att tro att det är något annat då inget har 2ccwps. Men det är bara vad jag tycker och personligen föredrar jag bolters+ccwp men är inte alls petig med count-as när man väl spelar.![]()
Jag har modeller med dubbla yxor o prylar, ingen har någonsin klagat på det.