Blood Angels tips

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
MrCheeze

Re: Blood Angels tips

Inlägg av MrCheeze »

Måla Vitt eller grått innan du målar det gula i hjälmarna du kan säkert stryka på ett tunnt lager med
adeptus battlegrey på det där eftersom det är en foundation & täcker bättre sen målar du gult!

Välkommen in i hobbyn!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Istället för att bifoga bilderna direkt kan du ladda upp dem på t.ex photobucket.com
De gör om storleken automatiskt, så den är "lagom" för Internet.
Sen klistrar du in bildlänkarna därifrån istället.

Eller så fotograferar du med mindre upplösning på kameran från början.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ladda in bilden i paint och i menyraden: "Image" - "Stretch/Skew" och skriv in önskad storlek där...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mr Sunshine

Inlägg av Mr Sunshine »

ty killar, skulle någon också förklara för mig hur man får till en bra highlight?
Jag har testat själv med blazing orange men jag tycker resultatet blir halv bra.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Mr Sunshine skrev:hur förminskar jag bilderna?
Jag är inte så bra på datorer
Öppna en bild i Paint > Välj 'Bild' i menyn överst > Välj Ändra storlek/snedställ > Dra ner storleken både vågrätt och lodrätt till ca 25%.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Microsoft Office Picture Manager fungerar mycket bra för en datorkatastrof som mig. :) Gå in i galleriet, dubbelklicka på bilden och Picture Manager startar av sig själv! Sedan är det bara att prova sig fram.

Vad gäller färgerna så kan du måla med Golden Yellow ovanpå vitt, sedan washa över med Gryphonne Sepia (som är en Wash, liksom Badab Black). Rött är en svårhighlightad färg. Jag brukar måla med Red Gore och highlighta med Blood Red (eller motsvarande, är just nu inne på Reapers röda (Fire Red), som jag tycker är lite bättre än Blood Red). Efter det går jag över med en wash Baal Red för att binda ihop allt, vilket borde fungera även ovanpå orange. Möjligen kan du testa att blanda orange och röd för en lite mer subtil highlight. Men blanda inte röd färg med vit om du ska highlighta. Det blir rosa...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Mr Sunshine

Inlägg av Mr Sunshine »

När jag målar mina gubbar för tillfället börjar jag såhär:
1. Sprayar med Pure red
2. Målar vapen och andra metall föremål svarta med chaos black
3. Drybrushar metallen med boltgun metal och sedan igen med chainmail
4. Målar jag döskallen på armoren med bleached bone och sedan lägger jag på ett par extra lager med skull white
5. Sedan fixar jag detaljer och små missar jag har gjort
6. "Försöker" highlighta rustningen med blazing orange
7. Washar figuren med badab black

Om ni har några tips så skulle jag bli jätteglad.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Tror Foundation-Orange skulle funka mycket bättre, eftersom de täcker bättre än GWs "vanliga" färger.
Själv torrborstar jag oftast bara lite ben eller Sw-grå på rött och sen en ink för att tona ner det, så jag har inga konkreta röda tips,
mer än att det kan funka med att måla ljusare färg under först, dvs high-light med vitt el dyl, sen rött ovanpå, så det vita ger "lyster" åt färgen.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Varför washar du den i svart? vill du ha den skitig eller vill du bara ha det mörkt i springorna på rustningen?
Själv skulle jag ge rådet att du sprayar figuren röd, sen lägger en röd wash över hela figuren.
Den röda ger lite djup och funkar bra när du har highlightat med valfri orange.
Känner du efteråt att du inte har ett bra djup kan du lägga lite mörk brun eller svart bara i springorna på rustningen.

Mr Sunshine

Inlägg av Mr Sunshine »

Hade tänkt beställa mig en BA battleforce och ett codex inom en snar framtid, men eftersom jag verkar sakna en del färger enligt killarna här på forumet så tänkte jag att ni kunde tipsa mig om vilka färger jag behöver.

De färger jag har: Blood red
Blazing Orange
Boltgun Metal
Chainmail
Snot Green
Chaos Black
Skull White
Bleached Bone
Elf Flesh
Sunburst Yellow
Badab Black
Devlan Mud