Hur målar man enklast Deathwing Terminators?
Re: Hur målar man enklast Deathwing Terminators?
Jag tror på att grunda med dheneb stone och sedan washa med en 50/50 blandning av Devlan mud och Gryphone Sepia.
1. Svart spray
2. Illyanden Darksun
3. Gå på skapligt hårt med Gammelgamla Flesh Washen (den i den mjuka blå burken) en mix på 50/50 Devlan mud och Gryphone sepia borde hamna i närheten. Resultatet ska likna ett ägg som kokats med lökskal
4. Bleached bone men lämna skarvar, glipor och gropar.
5. Lätt highlight med Skull white.
Resultat:

2. Illyanden Darksun
3. Gå på skapligt hårt med Gammelgamla Flesh Washen (den i den mjuka blå burken) en mix på 50/50 Devlan mud och Gryphone sepia borde hamna i närheten. Resultatet ska likna ett ägg som kokats med lökskal
4. Bleached bone men lämna skarvar, glipor och gropar.
5. Lätt highlight med Skull white.
Resultat:

Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Testade själv med White Templars färgschema för någon månad sedan. Kan rekommendera antingen bara spraya vitt och måla detaljer sedan pensla på Gryphon sephia. Alternativer är Spraya Bleached bone och drybrusha skull white, måla detaljer och sedan pensla på Gryphon sephia.
Vill du ha mörkare figurer så ta utspädd Devlan Mud.
Har tyvärr inga bilder då jag bestämde mig för Black templars i stället.
-
Silversixx
Once you go black...Henke skrev:Testade själv med White Templars färgschema för någon månad sedan. Kan rekommendera antingen bara spraya vitt och måla detaljer sedan pensla på Gryphon sephia. Alternativer är Spraya Bleached bone och drybrusha skull white, måla detaljer och sedan pensla på Gryphon sephia.
Jag kunde inte låta bli.
Malleus:
Testa dig fram. Alla tipsen här utgår från nån form av av relativt gul benvit och att du arbetar upp den. Det kan gå hur snabbt som helst, alternativt inte alls.
Köp en låda extra terminators och öva på
Borde det inte funka med Devlan Mud rakt på vit grundspray, eller blir det för mörkt? Jag misstänker att det är viktigare att det går fort än att det blir Best Painted.
Nackdelen med den metoden är möjligen att det är svårt att använda GW-wash på stora plana ytor, typ en Land Raider om du skulle vilja ha en sådan med i armén. Med oljefärger som wash går det dock finfint det med.
Nackdelen med den metoden är möjligen att det är svårt att använda GW-wash på stora plana ytor, typ en Land Raider om du skulle vilja ha en sådan med i armén. Med oljefärger som wash går det dock finfint det med.
Devlan blir mörkt i så fall. Funkar att späda den 50/50 och ta på vitt skulle jag tro. Jag tyckte dock Gryphonne sephia blev bättre.HeadWar skrev:Borde det inte funka med Devlan Mud rakt på vit grundspray, eller blir det för mörkt? Jag misstänker att det är viktigare att det går fort än att det blir Best Painted.
Trodde det skulle bli för ljust med Gryphonne Sepia, fast när jag tänker på det så blir det säkert bra på vit grund.Henke skrev:Devlan blir mörkt i så fall. Funkar att späda den 50/50 och ta på vitt skulle jag tro. Jag tyckte dock Gryphonne sephia blev bättre.
Devlan + vatten på vitt tenderar att nästan bli lite "rosa aktig" Tror mer på Gryphone eller kanske framförallt en 50/50 blandningHenke skrev:Devlan blir mörkt i så fall. Funkar att späda den 50/50 och ta på vitt skulle jag tro. Jag tyckte dock Gryphonne sephia blev bättre.HeadWar skrev:Borde det inte funka med Devlan Mud rakt på vit grundspray, eller blir det för mörkt? Jag misstänker att det är viktigare att det går fort än att det blir Best Painted.
Henkers förslag med vit spray + sephia låter bra,
vilken färg bör jag använda för att få snygg röd på vapen (+ highlights på kanterna)
och vilken grön på som highlight (antar att det finns en darkangel grön färg hos GW =D )
vilken färg bör jag använda för att få snygg röd på vapen (+ highlights på kanterna)
och vilken grön på som highlight (antar att det finns en darkangel grön färg hos GW =D )
Till dig så rekommenderar jag helt klart Mechrite Red, alltså Foundation-färg, och typ Blood Red eller kanske något ännu ljusare för highlights. Snabbt och lätt. Grön har jag dålig koll på.Malleus skrev:Henkers förslag med vit spray + sephia låter bra,