Vad målar ni gärna med?
- speedfreek
Re: Vad målar ni gärna med?
Börjar bli mer förtjust i devlan mud nu än tidigare...minnet av gamla fleash wash, chestnut ink osv. sitter djupt.
Ska köpa på mig Khemri Brown, låter bra.
Ska köpa på mig Khemri Brown, låter bra.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Jag älskar badab black och devlan mud. Slafsar på det lite överallt. Svart ink använder jag bara för att basa med nuförtiden. Badab black är helt överlägsen för skuggeffekter, mm. 
-
Claimh_Solais
och metall , boltgun metall sen washa med badab black och du har metallics som ser ut som i codexarnaevr skrev:Jag älskar badab black och devlan mud. Slafsar på det lite överallt. Svart ink använder jag bara för att basa med nuförtiden. Badab black är helt överlägsen för skuggeffekter, mm.
sjukt effektivt ...nästan fusk
har sparat mig många många timmars målande , har ni inte badab black KÖP DEN
(notera dok att den luktar som snömannens kuk)
Jo.. mer eller mindre slutat drybrusha boltgun på svart sen jag skaffade badab black. ^^ Fast tror det är något fel på din. Min luktar inget särskilt.. eller så kanske jag bara är så van vid snömanssnoppslukt (ordet finns med svenska akademiens ordlista)..
HAHA vad fan?!Claimh_Solais skrev:(notera dok att den luktar som snömannens kuk)
Allmänt problem bland de nyare GW färgerna. Ibland börjar de lukta skumt. Vettifan om de ruttnar eller vad stanken är.Claimh_Solais skrev: (notera dok att den luktar som snömannens kuk)
Topp tre:
1. Chardon Granite
2. Deneb Stone
3. Badab Black (Fast jag tror Devlon Mud ligger lika, å kanske går om snart.)
-
Claimh_Solais
Dok är det bara just washar som luktar , inte haft någora problem med färgerAsplund skrev:Allmänt problem bland de nyare GW färgerna. Ibland börjar de lukta skumt. Vettifan om de ruttnar eller vad stanken är.Claimh_Solais skrev: (notera dok att den luktar som snömannens kuk)
måste va något i dom
Nej vissa Foundations lider av samma problem.Claimh_Solais skrev:Dok är det bara just washar som luktar , inte haft någora problem med färgerAsplund skrev:Allmänt problem bland de nyare GW färgerna. Ibland börjar de lukta skumt. Vettifan om de ruttnar eller vad stanken är.Claimh_Solais skrev: (notera dok att den luktar som snömannens kuk)
måste va något i dom
1. Alla Foundations. Har gått så långt att jag alltid planerar nya färgscheman efter vilka Foundations jag ska använda som huvudfärger.
2. Devlan Mud och i någon mån alla andra washes. Men Devlan är den enda jag använder mycket.
2. Devlan Mud och i någon mån alla andra washes. Men Devlan är den enda jag använder mycket.