count-as inom målning?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
L3go

Re: count-as inom målning?

Inlägg av L3go »

ja, men då så. :) skönt att det inte ses som jättekontroversiellt.
och jag kan lugna alla med att det inte förekommer vare sig blodsdroppar eller vargpäls. :)
sitter just och klurar på hur man ska få korsfarar-symboliken att se snygg ut (kedjor är INTE ballt) får inventera lite med medeltidsfilmer. :)

EDIT:
evr skrev:
Mortarion skrev:- Röda marines med blodsdroppar eller vargpälsar som Black templars: Näe.
Successor Chapter: Templars of Blood
Successor Chapter: Lupine Templars

? :)
Successor Chapter: Blood Knights Templar
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Tycker att man alltid ska göra ett eget chapter och använda de reglerna man vill.

Gillar dock inte varianten att använda ett chapter med specifika GW-regler som nåt annat
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

imp skrev:Tycker att man alltid ska göra ett eget chapter och använda de reglerna man vill.

Gillar dock inte varianten att använda ett chapter med specifika GW-regler som nåt annat
Menar du att det är okej att spela Aurora med space marine codex men inte med blood angel codex? tror jag är trött & hänger inte riktigt med vad du menar :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Tist

Inlägg av Tist »

Personligen tycker jag att ska man köra en chapterspecifik codex ska man matcha figurerna till "fluffet". Chapter och codex ska helst dela atributer i form av färg eller symbolik. Det är inte ok att spela sina blåa marines med blixtar som chaptersymbol och som heter Megamarines som Blood Angels.

...men det är jag det. Vill folk spela sitt hemasnickrade chapter som BA eller SW eller whatnot för att det är bäst för tillfället eller somesuch så får de väl göra det...men jag kommer sucka inombords och kanske lämna en arg anonym lapp på en plats som ingen kommer att se.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

MrCheeze skrev:
imp skrev:Tycker att man alltid ska göra ett eget chapter och använda de reglerna man vill.

Menar du att det är okej att spela Aurora med space marine codex men inte med blood angel codex? tror jag är trött & hänger inte riktigt med vad du menar :)
Nej, jag tycker att det är ok att spela Aurora med vilka regler som helst (de har inga specifika regler, bara fluff), men inte t.ex. BA med SW regler.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

om frågan är: är det ok att spela med röda templars?

du skulle jag nog svara nja, jag skulle ta och kolla igenom alla olika factions som BA har i sin codex. och sen skulle jag ta och jobba från det. att dom är röda stör mig inte så mycket, men jag skulle ändra dom lite så att dom inte ser ut som någon anna faction.

men jag personligen skulle inte bry mig så hårt vilken färg dom är, bara man säger till innan man börja spela att det är templars så är det lungt tycker jag iaf

det är minna två mynt.

PS. jag kommer hinna måla min arme för dig l3go, it is on like donky kong :P
becon är ganska roligt.

egge

Inlägg av egge »

Jag tror inte det är någon som skulle säga något direkt. Jag tror den enda turnering som inte gillar att folk väljer ett annat marine-codex bara för att det är bättre (du skulle säkert kunna få fatt på rätt fluff till BA också - kan säkerligen finnas ett crusader liknande kapitel som är baserat på BA:s gener likasom röda Black templars) är nog rydcon som kanske kommer vara lite hårdare på det i år, subjektivt. Och den ger bara lite målningsminus.

Så det är bara att köra på. Men jag tycker personligen att fluff inte duger som ursäkt om du senare vill spela dem som marines eller BA. Fluffet för ett successor till Black templars skulle lika gärna kunna passas in på ett successor till BA.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

L3go skrev: kedjor är INTE ballt
fan säger du kvinnam, kedjor är det ballaste som finns i hella värden, en sten hård ridare med massa konstiga grunkor is sig som glider runt med stora kedjor på sig. hur kan det inte se ballt ut, dom ser ju hårdare en hårda ut med sånt på sig. sen behöver man inte över driva med dom, men klart att du måste slänga på lite sånt godis l3go.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

vad du menar muffin är att kedjor på sina plastgubbar är manligt? :D och nej, du kommer inte bli klar först.

@egge: nu får jag till viss del skylla mig själv, eftersom jag faktiskt postar en fråga om folks åsikt i frågan. dock blir jag lite förvånad att höra att fluff kommer finnas med i målningsbedömningen till rydcon. visserligen spelar jag knappast för att vinna turneringar (mest då jag ändå inte ligger i toppen), och rydcon är ändå rydcon, så kan jag åka så kommer jag. jag uppskattar dock att få veta om fluff-minuset redan nu, så det inte kommer som en överraskning på plats.

mina blood knights templar är inte ett successor chapter till BT, utan till Imperial fist. Efter horus heresy skickade Dorn ut två crusader chapters. ett av dem målade sig emo-svarta, och det andra målade sig röda.

Edit: valet att måla mina gubbs röda hade mindre att göra med att jag sen kan spela dem dem SM eller BA (som jag tidigare nämnt). råkar faktiskt gilla färgen röd.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

egge

Inlägg av egge »

Nu skrev jag säkert dåligt. Fluff är inte med i rydcons målningsmall. Det är helt enkelt så att motståndaren skall veta, utan att titta på din armélista eller få hjälp utav dig, att det är Blood angels han möter och utan att ha en överdriven förståelse för specifika enheters wargear som gör skillnaden. Om du då målar marines i blacktemplars färger, använder generella modeller och inte tydligt markerar att det är BT på ett bra sätt så kommer du få minus - oavsett hur mycket ditt fluff beskriver att ditt kapitel har gett upp BT arvet för att försöka likna BA på slagfältet.

Men detta är en turnering så du skall inte fästa så mycket i min åsikt. På Rydcon så får arméerna prata för sig själva utan att folk skall behöva förklaras. Behöver de förklaras så får de minuspoäng. Jag skulle dessutom aldrig klaga på en vältemad armé med andra färger än vad jag själv hade valt så jag tycker att du skall köra på med de färger du vill ha.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar