airbrush + GW-färg = seriös ansiktsmask?
Re: airbrush + GW-färg = seriös ansiktsmask?
Vanliga 5 kr papp masker (bh kupor även kallade) lär väll duga alldeles utmärkt om man inte blandar med annat än vatten. Använder sj det om jag ska måla mycket annars helt utan. Använder även sånna när jag blandar med acrylic thinner (som säker bara är glorifierad t-röd) som luktar lite starkt.
-
lysandestolpe
masks are for pansies!
Fan så länge du inte kör med lack och skit så äre ju fan lugnt.
Fan så länge du inte kör med lack och skit så äre ju fan lugnt.
skillnaden på att bara grunda gubbar och sitta och detaljbrusha får du väl ta med också.
ska du bara grunda dem är det nog inte så stor fara att köra utan om du nu inte använder de mer farliga lösningarna som nämnts. du kommer ju stå/sitta på lite håll och kanske inte direkt sitta i det direkta 'återsprutet' som blir när det slår emot ev. bakstycke på kartong eller vad du nu sprayar mot.
ska du däremot sitta och småpilla och göra detaljer med dem eller måla enskilda gubbar så du sitter lutad över precis som när man målar skulle jag nog säga att en bra mask är viktigt oavsett.
att andas in färgen, oavsett lösningsmedel, i 'dimmform' lär inte vara bra för lungorna hur ofarligt det än är.
kan tänka mig att kroppen lättare tar upp de partiklarna än om du doppar penseln i munnen.
icke giftig färg är ju inte samma sak som 'icke farlig' =)
ska du bara grunda dem är det nog inte så stor fara att köra utan om du nu inte använder de mer farliga lösningarna som nämnts. du kommer ju stå/sitta på lite håll och kanske inte direkt sitta i det direkta 'återsprutet' som blir när det slår emot ev. bakstycke på kartong eller vad du nu sprayar mot.
ska du däremot sitta och småpilla och göra detaljer med dem eller måla enskilda gubbar så du sitter lutad över precis som när man målar skulle jag nog säga att en bra mask är viktigt oavsett.
att andas in färgen, oavsett lösningsmedel, i 'dimmform' lär inte vara bra för lungorna hur ofarligt det än är.
kan tänka mig att kroppen lättare tar upp de partiklarna än om du doppar penseln i munnen.
icke giftig färg är ju inte samma sak som 'icke farlig' =)
- black templars @ time of ending -