Krater till rhino etc.

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde

Re: Krater till rhino etc.

Inlägg av Röde »

-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Mutt skrev:Något kortare, men något bredare och det är same size som gäller, inte same shape.
Sidan 61: "The vehicle is then removed and is replaced with an area of difficult ground representing scattered wreckage or a crater (if you have one)."

På det hela taget ganska oklart...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Tag foamboard, skär ut en rektangel i fordonets storlek. Bygg krater ovanpå, krydda gärna med vrakdelar. Se bara till att all foam är täckt innan du sprayar...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Rödelänk:
No battlefield would be complete without some fantastic terrain to bring your games to life and provide cover for your units. These Warhammer 40,000 Moonscapes are an excellent representation of the craters and ruined earth left by the devastating weaponry of the 41st millennium. Easily painted to match your gaming board they provide cover for advancing squads and can be used to represent the craters left by destroyed vehicles.

This set contains five different variations of vac-formed plastic craters for use in your games of Warhammer 40,000.
Vi tackar för det GW! Alla motståndare är således välkomna att stå i diff efter en sprängd bil, alt. bli pushade nån tum från kratern.

Säger sverige-FaQen något om detta? ETC?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Det enda rimliga ur speltekniskt synvinkel är kratrar som följer hullet i utformningen. Annars kan det hända många konstiga saker. Same size är inte samma som same area, utan jag tolkar det som att den skall vara lika lång och lika bred som fordonet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mutt

Inlägg av Mutt »

Åter igen pratas det om hur en estetisk fördel (rund krater) skulle sabba spelet för något som i verkligheten skulle påverka spelet kanske 1/100 gånger en bil sprängs. Det är väl inte svårare än att säga "de här gubbarna som slog sönder bilen står egentligen inte i kratern", om man nu absolut inte kan tänka sig flytta bak dem 1", eller sätta kratern 1" åt andra hållet.

Same size är inte det samma som same shape.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

förstår jag dig rätt om du vill lägga ut kratrar åt motståndarens fordon? är det inte precis tvärtemot vad swe-faq säger? :?

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Jag vill lägga ut dem på mina egna enligt de regler GW skriver och jag vill inte bygga några för egen maskin. Men jag tror inte det kommer gå igenom och det säger mer om spelklimatet än något annat. Får man inte använda GW´s skulle det vara bra att få några mått att gå efter så man slipper vara en fuskis när man ställer ut en tuff krater.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Jag skulle inte klaga så länge de är ungefär samma storlek. Blir ju problem om du slänger upp kratrar som är dubbelt så stora som dina rhinos, men inom rimliga gränser, så gärna. :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Problem med kratrar som inte är formade som hull uppkommer ju varje gång fordonets slås sönder i närstrid.

När det kommer till mått på kratern är det ju inte svårare än att mäta aktuelt fordon ;) Alt. så lägger man det på ett papper och ritar av konturen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar