Eldar Hornet som Venom?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
lurräven

Re: Eldar Hornet som Venom?

Inlägg av lurräven »

evr skrev:Vart fick du tag i det brinnande svärdet? Såg ju astufft ut. Vill ha sådana på mina Honor Guards. :D
Plastempirewizardkitet. Svårt att hitta de som lösa bitz dock :/ Tänkte bygga ett Seer Council med sådana som Witchblades, me likes em.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag har nog ett sånt svärd över...

Och jag tycker slaaneshidén funkar.
Inte helt fluffkorrekt, men det kommer inte mina gubbar vara heller...

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

speedfreek skrev:Jag har nog ett sånt svärd över...

Och jag tycker slaaneshidén funkar.
Jag vill köpa!

Jag tycker Slaanesh och Eldar är söta tillsammans, men visst, fluffmässigt blir det sådär :P

Henke

Inlägg av Henke »

lurräven skrev:
Henke skrev:
Får man ens ta med så mycket handbagage på en båt? ;) Stenen måste ju väga flera ton... Figuren blir väldigt hög, är det inte risk att bli anklagad för fusk om han ser över LOS blockers medan resten av hans enhet inte gör det? Kan det bli konstigt eller "house rular" man att han egentligen är like hög som andra i hans enhet?
Bra fråga, jag tycker om stora baser. Men spelar jag honom som Mr. Decapitator så är han själv och annars om man kanske skulle lira honom som en Archon så blir det nog Agoniser, Shadowfield och vanlig pistol och då är skjutaspekten inte så viktig för honom. I övrigt har jag inte tänkt på det så mycket och kan säkerligen ha missat någon viktig aspekt med att ha höga baser.
Någon annan som har synpunkt på detta?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag har inget problem med basen. Däremot skulle jag nog inte tycka att ett eldsvärd är en agoniser (piska).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Och jag tycker slaaneshidén funkar.

Fan, och jag som trodde mig äntligen ha lärt mig lite 40k-fluff ... jag trodde Dark Eldar var slaaneshade Snobb Eldars?

(för mig är fluff i första hand det yrke som utövas backstage under porrinspelingar)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

DHettNeck skrev:Jag har inget problem med basen. Däremot skulle jag nog inte tycka att ett eldsvärd är en agoniser (piska).
Agoniser är väl inte nödvändigtvis en piska? Men antagligen blir han Decapitator om jag vill spela med honom.

Henke

Inlägg av Henke »

DHettNeck skrev:Jag har inget problem med basen. Däremot skulle jag nog inte tycka att ett eldsvärd är en agoniser (piska).
Då är det ok att sätta IG HW-teams på stenar/pelare så höga att de ser över Russar, byggnader och annat som blockar LOS?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Henke skrev:
Då är det ok att sätta IG HW-teams på stenar/pelare så höga att de ser över Russar, byggnader och annat som blockar LOS?
Hoppas du var ironisk nu. Själklart är det inte ok att modellopta, men att ställa en närstridskaraktär på hög bas tjänar man inte direkt nått på. Vanligt folkvett är en bra riktlinje ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Henke

Inlägg av Henke »

DHettNeck skrev:
Henke skrev:
Hoppas du var ironisk nu. Själklart är det inte ok att modellopta, men att ställa en närstridskaraktär på hög bas tjänar man inte direkt nått på. Vanligt folkvett är en bra riktlinje ;)
Jag har själv folkvett men jag vet inte vad reglerna säger eller hur jag skulle reagera på en turnering om jag skulle möta någon som modelloptar. Just därför vill jag veta vad som gäller innan jag hamnar i den situationen. Även om det är en närstrids char så kan han kanske skjuta något? Sådant kan ju vara avgörande hur dåligt han än skjuter. Sista gubben i en enhet vid objective, tillräckligt för att tvinga fram ett moralslag och en enhet flyr etc.

Jag ställde en fråga i en annan tråd om det var ok med Ogres som HW teams och det tyckte folk var ok. Kom på precis att de modellerna blir ju en hel del högre vilket både kan gynna och missgynna mig. Jag vill dock inte hamna i någon tvist under en match eller att någon anklagar mig för fusk. Just av den anledningen kommer jag nog inte att ha ogres.

Ledsen att stjäla tråden. :(

Skriv svar