kelaino skrev:Om du tänker hålla på mycket rekommenderar jag (som kemist) väldigt god ventilation eller ordentlig mask annars blir det hattmakare av dig
får först kolla om det faktiskt innehåller det.
vad för andra medium kan tipsas om som man kan använda?
imp skrev:Mest för att det är poppis att det ska lukta "gott"
får kika igenom innehållet när jag har flaskan här sen och se =)
sitter man vid skrivbordet i lägenheten så är det ju inte direkt överdrivet med ventilation =p
Jag har testat GW's vanliga färger och foundation, dessa verkar funka fint. Har även kört lite med Vallejo's game colour.
Edit: Enligt innehållsförteckingen på Euroshoppers fönsterputs så verkar den inte innehålla ammoniak iallafall.
paintner skrev:
Rofugos skrev:Även jag kör fönsterputs efter vad jag hört. Jag har precis börjat testa jag också
vad har du för någon spruta? och vad använder du för färger?
själv har jag bara provat vallejo game colors än så länge då det är det jag har flest av.
inte fått chansen att pröva de få model colors jag har dock. de borde vara bättre då de har mer pigment.
ska dock bli spännande att pröva foundationfärgerna =p hehe
Senast redigerad av 1 Jimmy Johansson, redigerad totalt 9 gånger.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte
jag har inte hunnit leka så mkt än. testade lite på papper osv. men tyckte det blaskade mkt.
men kan vara det att det kanske var för mkt tryck just då plus att jag inte riktigt hajjade det hela fullt ut =)
Jag använder Vallejos airbrush-cleaner. Finns hos wizard games. Funkar kanon att späda ut färg i en airbrush!
Jag kör både vallejo o citadel färger, men oxå Dr. Martins Spectralite. Vallejos ink funkar kanon att skugga allt med.