Så Chaos Black och mercite red säger du. Hur röda blir figurerna då?! Jag vill ha mina blood angels i lite mörkare nyans..Typ såhär:Willow242 skrev:Jag köpte en spraygun för exakt samma anledning, till mina blood angels.
Att spraya dem svarta som man måste göra när du sprayar dem röda sen med mercite görs lättast med vanlig chaos black på sprayflaska, varar mycket längre och blir bra mycket billigare. Sedan den röda foundation måste man tunna ut rejält, kräver 1-2 lager på allt, minst. Sedan att spraya den vanliga bllod red funka inget bra alls, man måste ju blanda den med vatten, så den blir väldigt rinnig och ger inget bra resultat. Det som den funka riktigt bra till var washes och hyfsat till foundation paints...
Men bered dig på att få rensa munstycker ofta!
För mig räckte 1 burk drivmedel plus lite till, åt 2 vindicators, 1 rhino, ca 35-40 gubbar (vissa som fick svart grundcoat också, funkar bra åt det men drar mycket färg) plus lite smått till.
Man kan få den att träffa hyfsat små områden så man inte spenderar för mycket färg på omgivningen. Men det går åt rejält ändå!
http://www.pixelgod.net/fotos/warhammer/rhino_ba.jpg
Den nyansen av röd är jag ute efter. Inte ketchup-röd utan lite mer...Mörkare.
Jag MÅSTE airbrusha/spraya mina figurer. Jag känner mig själv. Om jag Grundar dom o sen ska sätta mig o måla all armor röd för hand så kommer jag måla 5-6 gubbar o sen få krupp.