Frågor ang Citadel Spray Gun

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Kithiva

Re: Frågor ang Citadel Spray Gun

Inlägg av Kithiva »

Willow242 skrev:Jag köpte en spraygun för exakt samma anledning, till mina blood angels.
Att spraya dem svarta som man måste göra när du sprayar dem röda sen med mercite görs lättast med vanlig chaos black på sprayflaska, varar mycket längre och blir bra mycket billigare. Sedan den röda foundation måste man tunna ut rejält, kräver 1-2 lager på allt, minst. Sedan att spraya den vanliga bllod red funka inget bra alls, man måste ju blanda den med vatten, så den blir väldigt rinnig och ger inget bra resultat. Det som den funka riktigt bra till var washes och hyfsat till foundation paints...

Men bered dig på att få rensa munstycker ofta!

För mig räckte 1 burk drivmedel plus lite till, åt 2 vindicators, 1 rhino, ca 35-40 gubbar (vissa som fick svart grundcoat också, funkar bra åt det men drar mycket färg) plus lite smått till.

Man kan få den att träffa hyfsat små områden så man inte spenderar för mycket färg på omgivningen. Men det går åt rejält ändå!
Så Chaos Black och mercite red säger du. Hur röda blir figurerna då?! Jag vill ha mina blood angels i lite mörkare nyans..Typ såhär:
http://www.pixelgod.net/fotos/warhammer/rhino_ba.jpg

Den nyansen av röd är jag ute efter. Inte ketchup-röd utan lite mer...Mörkare.

Jag MÅSTE airbrusha/spraya mina figurer. Jag känner mig själv. Om jag Grundar dom o sen ska sätta mig o måla all armor röd för hand så kommer jag måla 5-6 gubbar o sen få krupp.
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Henke

Inlägg av Henke »

Army Painter har en spray som heter Dragon Red som verkar vara den mörka röda som du är ute efter. De flesta nätbutiker säljer den. Går ju att washa med vilken wash man vill sedan för att få önskad "mörkhet".

http://www.thearmypainter.com/gallery_p ... od%20Angel

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Henke skrev:Army Painter har en spray som heter Dragon Red som verkar vara den mörka röda som du är ute efter. De flesta nätbutiker säljer den.

http://www.thearmypainter.com/gallery_p ... od%20Angel
Dock verkar det som om dom flesta EJ skickar sprayburkar via post :(
Varken Unispel eller SFbok. Gör det iaf :S

Hmm använder dom inte någon grundfärg till den eller använder dom den röda direkt som grundfärg?!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Army painter är fan rent bajs när det kommer till sprayfärger. Det finns 93 andra tillverkare av sprayfärg. Montana har svinbra röda, även om de kanske är 5:- dyrare.
Annars har du Biltema och deras sprayer, de funkar bra de med.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Silversixx skrev:Army painter är fan rent bajs när det kommer till sprayfärger. Det finns 93 andra tillverkare av sprayfärg. Montana har svinbra röda, även om de kanske är 5:- dyrare.
Nu ställde du allt till det för mig <.<

Henke

Inlägg av Henke »

Silversixx skrev:Army painter är fan rent bajs när det kommer till sprayfärger. Det finns 93 andra tillverkare av sprayfärg. Montana har svinbra röda, även om de kanske är 5:- dyrare.
Där ser man, jag har bara använt GWs och Army Painters och de har funkat bra för mig.

Funkar det med färger från biltema? Vilka färger syftar du på då? Jag är själv på jakt efter knallgult spray.

Willow242

Inlägg av Willow242 »

När jag har målat mina Bloodisar så har jag grundat med chaosblack spray, sedan spraygunnat med mercitered, sedan har jag 3 olika Blood red, en som är blandad med en del svart, en med lite svart och en bara röd som jag har som highlight, på så sätt blir dom mörkare röda. Jag washar bara runt detaljer, gillar inte att det lämnar små klumpspår ibland om tar över släta områden.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

http://www.montana-cans.com/news/

svinbra färger, billiga med. Jag älskar deras lack den är bäst!
Dom har alla nyanser.
Det som är lite tricky är att man måste beställa caps separat, jag kör nu på fatcaps tror jag.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Armypainters Dragon Red har en härlig mörkröd färg som funkar finfint till Blood Angels. Den går utmärkt att spraya direkt på figuren utan att grunda med något annat innan.
Men deras spray är inte lika bra och smidiga som GWs. Man ska helst värma dem lite i ett varmt vattenbad och skaka burken länge. Sen får man vara försiktig med själva sprayandet, det kan lätt hända att man får för mycket färg på samma ställe och då ser det för jävligt ut. Men är man försiktig och lär sig tricket blir det snyggt. Jag har dock ingen erfarenhet av annan spray än armypainter och GW.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Jocke Rapp skrev:Armypainters Dragon Red har en härlig mörkröd färg som funkar finfint till Blood Angels. Den går utmärkt att spraya direkt på figuren utan att grunda med något annat innan.
Men deras spray är inte lika bra och smidiga som GWs. Man ska helst värma dem lite i ett varmt vattenbad och skaka burken länge. Sen får man vara försiktig med själva sprayandet, det kan lätt hända att man får för mycket färg på samma ställe och då ser det för jävligt ut. Men är man försiktig och lär sig tricket blir det snyggt. Jag har dock ingen erfarenhet av annan spray än armypainter och GW.
Beställde 2st Dragon Red idag. Får se hur det blir. Har några spare-marines från Black Reach-boxen att testa på först :D
Vad jag har sett så är det mer eller mindre exakt den röda som jag e ute efter.

Skriv svar