Ny på forumet och behöver målarhjälp.

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Bengtsson den yngre

Re: Ny på forumet och behöver målarhjälp.

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Klart att fluff är viktigt! Gör en ball lista med fräcka gubbar målade i rätt färger så slipper du skämmas när folk fnissar åt dina Rainbow warriors som spelas som "counts as" för den senaste internetosten.

Vad det gäller valet av chapter så skulle jag säga go ultra marines! De är inte _så_ vanliga på turneringar, tvärt om så är det bästa sättet att sticka ut att lira ett ett känt chapter och följa dess fluff istället för att komma med sin egen hemmasnickrade variant. Ultramarines är snygga, hyffsat lättmålade och har en massa fräcka specialkaraktärer.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Tack för alla svar än så länge.

Jag e fortfarande lite kluven...Det väger mellan ultramarines eller blood ravens...
Jag får väl säga att jag är rätt så för att följa linjerna så rakt som det går.
Vill gärna inte hitta på ett eget chapter.

Både Ultramarines och Blood Ravens verkar ju någorlunda simpelt att måla.

När vi ändå är inne på o måla, har en liten fråga till..

Svart eller Vit grundfärg?! I min värld är det vitt som gäller så länge det inte handlar om väldigt mörka färger som ska användas på figurerna.... Jag har GWs "How to paint miniatures"-boken och där säger dom att det inte spelar någon roll..Det är dom mer erfarna som kör svart.

Jag har målat en del Lord of the rings-figurer och har då kört på Rohan. Där är det väldigt mörka (bruna/metall/gröna) färger. Då har jag kört med vit grund...Så..Frågan är. Vad rekommenderar ni?
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Om du ska välja mellan Ultramarines och Blood Ravens, så tycker jag att du ska spela Blood Ravens. Jag tycker att de rent estetiskt ser snyggare ut (men det är ju en smak sak) och aldrig sett en enda armé målad enligt deras tema (att vara unik är häftigt ;) ).
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Kör på Blood Ravens.

Svart grundfärg (förutom om man ska köra lysande gul)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Alltid svart spray. Vit använder man bara när man ska dippa eller måla isbjörnar...

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Kithiva skrev:Dock, så känner jag att Ultramarines är FÖR vanliga. De känns inte speciella på nått sätt :S
Så tänker typ alla som bygger marine arméer, vilket jag tycker har resulterat i att Ultramarines är ganska ovanliga.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Skulliz skrev:
Kithiva skrev:Dock, så känner jag att Ultramarines är FÖR vanliga. De känns inte speciella på nått sätt :S
Så tänker typ alla som bygger marine arméer, vilket jag tycker har resulterat i att Ultramarines är ganska ovanliga.
ultramarines känns ju väldigt enkla att måla. Kanske enklare än blood ravens t.o.? Jag har ju som sagt aldrig grundat med svart förut så har ingen som helst kunskap om det.
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Jacke

Inlägg av Jacke »

Crimeson fist är riktigt lätta att måla annars. Likaså Salamanders. Ett tips är att läsa på lite chapter fluff (eller snegla på special karaktärerna) och se vad du gillar.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

efter att ha läst vad folk skriver om hur man ska spela marines så tycker jag helt ärligt att du ska ta ditt eget chapter, inte sätta dit några kända markings på dom så kan du spela dom som vad du vill utan att folk gnäller. För det är tråkigt att behöva måla upp mer än en marinesarme om man vill blanda och ge med vanilla, bloodangels och spacewolves.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Måla dem röda och grå. Blood Wolves! :D

Skriv svar