Sen är det nog bara att pröva sig fram till var sweetspoten ligger. I min tvätt så brukar nästan all färg rasa av efter 15-20 minuter, när jag kör med De-gas funktion och utan värme
Ta bort färg med ultraljudstvätt
Re: Ta bort färg med ultraljudstvätt
Man får se till att köpa en modell med reglerbar värme 
Sen är det nog bara att pröva sig fram till var sweetspoten ligger. I min tvätt så brukar nästan all färg rasa av efter 15-20 minuter, när jag kör med De-gas funktion och utan värme
Vilken modell har du?Pipkin skrev:Man får se till att köpa en modell med reglerbar värme
Min gör nämligen inte ett skit.....
- Lottomannen
Det låter som om att jag får komma förbi med ett par öl och testa underverket någon kvällPipkin skrev:Man får se till att köpa en modell med reglerbar värme
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
@Naz: https://www.kjell.com/se/sortiment/hus- ... 0-w-p40499
@Lottomannen: Du är välkommen. Hojta till innan så ser jag till att ha t-röd hemma.
@Lottomannen: Du är välkommen. Hojta till innan så ser jag till att ha t-röd hemma.
- Knaperstekt
Funkar tvätten bra på penslar?
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++
Blev riktigt sugen på att testa detta då jag ska måla om bägge mina arméer och verkligen inte känner för att sitta och borsta alla modellerna med t-röd... Provade ni med T-röd i Pipkins ultraljudstvätt från Kjell&Co?
- Lottomannen
Det har faktiskt inte blivit av ännu. Jag har fortsatt med mina försök att hitta den ultimata metoden för att måla gult utan airbrush. Och sen blev det december...
S.O.R.K
S.O.R.K
Spännande, målar själv Imperial Fists just nu så tips mottages gärna. Har du skrivit någonstans om hur dina försök gått?Lottomannen skrev:Det har faktiskt inte blivit av ännu. Jag har fortsatt med mina försök att hitta den ultimata metoden för att måla gult utan airbrush. Och sen blev det december...
Jag provade Army Painters Demonic Yellow eller vad den heter... Tycker de gav för mycket färg, vill skrubba rent och börja om därför jag vill strippa bort färg från en hel del figurer. Det och att jag har runt 4000 poäng Black Templars i närstridsutförande som dels är målat när man var yngre och bara ville spela samt att de ju knappt går att spela med just nu...
- Lottomannen
Just nu så leder Mr. Surfacer 1000 som grund, med vallejos Dark Yellow Surface Primer. Det ger en jättebra start, plus att jag slipper sprejfärg. Det jag inte har fått till ordentligt är slutfinishen. Men experimenterandet fortsätter...
Vad använder du själv som "huvudfärg" vid gult?
Är det Army Painters Daemonic Yellow i sprejform så förstår jag dig verkligen. Den gav också mig alldeles för mycket färg på modellen. Tyvärr är den också ett rent helvete att få av, jag skriver lite om den längre upp i tråden.
Är det Army Painters Daemonic Yellow i sprejform så förstår jag dig verkligen. Den gav också mig alldeles för mycket färg på modellen. Tyvärr är den också ett rent helvete att få av, jag skriver lite om den längre upp i tråden.
S.O.R.K
S.O.R.K
Ja det är tyvärr just den sprayfärgen jag provade... :/Lottomannen skrev:Just nu så leder Mr. Surfacer 1000 som grund, med vallejos Dark Yellow Surface Primer. Det ger en jättebra start, plus att jag slipper sprejfärg. Det jag inte har fått till ordentligt är slutfinishen. Men experimenterandet fortsätter...
Dina grunder lät intressant! Ska prova lite. Vad kör du själv för "huvudfärg"?
Använder nu bara GWs färger, så jag kör som följer:
1. Svart eller vit primer. Färgen kvittar. Jag gör det mest för att ha något att måla på.
2. Grundfärg: Deras "gula"
3. Lite olika men mellan 3-5 lager med fint utspädd yriel yellow.
4. Agrax som shade
5. Några lager till med utspädd yriel yellow.
6. Highlights med en sljusare gul, typ flsh gitz yellow.
Värt att notera är att jag bara målat typ 20 modeller... Och ingen har fått steg 6 ännu.
Jag ska köpa mig en UV-tvätt efter nyår. Skall prova lite och lovar att återkomma. =)