Bas till defiler
-
PeterWelzien
Re: Bas till defiler
Jo det låter åt att göra en tröger i detta fall 
Problemet med bara sätta bak benen på en trygon bas blir att det kanske kommer få dålig balans och ännu hägre en den redan är
Problemet med bara sätta bak benen på en trygon bas blir att det kanske kommer få dålig balans och ännu hägre en den redan är
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Dags att visa hur det ska göras känner jag. Dock är det mest nackdelar med stor bas, så på Dawn of war tycker jag gott att motståndaren kan bjuda på att den sticker ut en tum utanför spelplanen första rundan. Tänk dock på att det är lite osportsligt att "tjäna" tum när man pivotar den om man ska charga nått (precis som med en biker bas).
- Bilagor
-
- Defiler 2.JPG (29.29 KiB) Visad 1629 gånger
-
- Defiler 1.JPG (48.05 KiB) Visad 1629 gånger
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tack för bilden
Bara börja och skära i templater nu då 
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag tycker faktiskt att det ser rätt tokigt ut och anser fortfarande att defilern inte ska ha en bas. Särskilt inte en som inte är rund.
-
Michael Carl
Jag har en bas på en av mina Defilers, och det underlättar ganska mycket. Men det blir dock lite konstigt om den inte är rund, så det är nog att föredra.
Jo Jo rund bas skulle nog vara bättre men hur får man tag med i något som runt och stort nog för en defiler? ett dasslock man filar till? 
-
Michael Carl
Nu var det ett tag sedan, men vill minnas att jag använde foamboard.
OK =) for kolla vart sånt går och köpa i norrköping och se om det skulle se bra ut med sådan bas.Michael Carl skrev:Nu var det ett tag sedan, men vill minnas att jag använde foamboard.
Säg bara vilken radie den ska ha så fixar jag en åt dig i tunn mdf och putsar till den i slöjdsalen på jobbet.blom skrev:Jo Jo rund bas skulle nog vara bättre men hur får man tag med i något som runt och stort nog för en defiler? ett dasslock man filar till?
För övrigt håller jag med Jocke Rapp ang. bas till defilern. Ska den överhuvudtaget ha någon så ska den vara rund.
Fast den regeln säger ju att infantry models får vända på sig och det är väl inte en Dread även om den rör sig som infanteri...HeadWar skrev:Sidan 11: "Infantry models can also be turned to face their targets in the Shooting phase..."DHettNeck skrev:Nej det får dom inte. Men det gör ju att den inte rör sig precis som inf.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.