Tema Konverteringar!
-
Booogeyman
Re: Tema Konverteringar!
Sätt på hjul och jetmotorer på den, bara en tanke.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Jag förstår att du vill ha ett tema på armén och det är bra. Jag gillar också 2nd ed-fluffen till orkerna. Men du kan ha exakt samma tema om du använder dina lootade rhinos som just looted wagons, vilket de är. Som folk har sagt så är looted wagon open topped i grund. Och de har stats som är väldigt lika rhinos.GorkaMorka skrev:Mortarion: Jag vet men det kommer inte bli samma sak! tänkte försöka hålla ett tema i armén med Deathskull Lootaz då jag älskar storyn om dom som finns i 2:nd edition av warhammer 40.000 samt epic!
Därför har jag tänkt bygga om Rhinos så dom är opentopped! dvs lastutrymmet kommer synas och användas som trukks
Ett stort problem är dock att man kan inte använda alla sina heavy slots till looted transports om man ska ha en fullfjädrad loota-lista. Vad man behöver är en 1-3 looted wagons / heavy slot.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
"Hej, jag vill göra en fluffig lista och vill därför ha med fluffiga fordon."
"Okej, spela med dom som deras fluffiga motsvarighet då."
"Nä, då kan jag inte göra en jättebra lista längre..."
- NilssonHarHund
Jocke Rapp skrev:"Hej, jag vill göra en fluffig lista och vill därför ha med fluffiga fordon."
Vill man spela fluffigt får man ibland bita i det sura listäpplet. Den där sortens argumentation har jag hört alldeles för många gånger, även i stil med "min chaoslord/tyrant borde inte ha vingar egentligen, eftersom [fluff/tema/snyggare modell], men listan är inte 'spelbar' utan".
En inte allt för ovanlig variant nuförtiden är ju annars:
"Ja jag spelar Dark Angels, men sedan LBM-dexen kom ut så spelar jag med de reglerna istället eftersom de är bättre. Man vill ju kunna vinna också."
Det finns en speciell plats i helvetet för sådana förrädare!
Bara så att ni vet...
"Ja jag spelar Dark Angels, men sedan LBM-dexen kom ut så spelar jag med de reglerna istället eftersom de är bättre. Man vill ju kunna vinna också."
Bara så att ni vet...
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Oj många olika åsikter! men jag tror många som har svarat har missfårstått min grundtanke!
För er som tro jag försöker bygga en fluffig arme är helt fel ute! jag är ute efter att tema konvertera så det ska hålla storyn om deathskulls samt att få lite anorlunda fordon till armén Rhinos som ska aggera orc trukk osv!
För er som tro jag försöker bygga en fluffig arme är helt fel ute! jag är ute efter att tema konvertera så det ska hålla storyn om deathskulls samt att få lite anorlunda fordon till armén Rhinos som ska aggera orc trukk osv!
Jag har faktis en ide så det ska se bra ut och att det inte ser ut som en rhino även om basen blir så!HeadWar skrev:Looted Wagon är också open topped, men kör på.
Personligen tycker jag dock att det krävs ganska mycket för att en Rhino ska se ut som en AV10, Fast, Ramshackle, Open Topped, och inte AV11, Tank.
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Gorkamorka
Jag har spelat mina orker i allafall på 4-5 turneringar och ingen har NÅGONSIN klagat eller inte förstått mina Trukks.
Kör på och låt alla GW trogna direkt ur förpackning non converters gnälla på forum bäst dom vill.. Gör du det coolt och i tema med armén kommer ingen säga ett skit.. åter igen, mycket coolare med en vagn där 10 orker kanske faktiskt får plats än de gamla ork trukksen som är så små att dom får cover bakom en mega nob.
Detta är ju en hobby där, målning/konvertering är en stor del av hobbyn. Tycker det låter som en cool lista.
Mina 5 cent.
P daddy
Jag har spelat mina orker i allafall på 4-5 turneringar och ingen har NÅGONSIN klagat eller inte förstått mina Trukks.
Kör på och låt alla GW trogna direkt ur förpackning non converters gnälla på forum bäst dom vill.. Gör du det coolt och i tema med armén kommer ingen säga ett skit.. åter igen, mycket coolare med en vagn där 10 orker kanske faktiskt får plats än de gamla ork trukksen som är så små att dom får cover bakom en mega nob.
Detta är ju en hobby där, målning/konvertering är en stor del av hobbyn. Tycker det låter som en cool lista.
Mina 5 cent.
P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Booogeyman
Rollspelsrummet?GLinus skrev:En inte allt för ovanlig variant nuförtiden är ju annars:
Bara så att ni vet...
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"