Ny basstorleksfråga: Biovores

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Ny basstorleksfråga: Biovores

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:Terminators på 25mm är inte absolut inte ok heller. Precis som pappkillakan inte är det. Wraithlord ska ha 60mm inte 40mm som förut osv.
+1

Broadsides på 40mm är verkligen inte häller ok. Det är helt enkelt att modelera till sin fördel att ha för små baser.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

LillePer skrev:Terminators på 25mm är inte absolut inte ok heller. Precis som pappkillakan inte är det. Wraithlord ska ha 60mm inte 40mm som förut osv.
Pappgubbar faller lätt under rule-of-cool!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag tycker väl generellt att om man spelar med den gamla modellen så funkar gamla basen. Har man nya modellen så ska man ha nya basen. Om man dessutom spelar med uteslutande nya modeller i en armé förutom ex. just Broadsides med motiveringen att de är ju så mycket snyggare... Då åker man back på Karmakontot. Ingen gillar en fuskare.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tycker alltid man ska basa om en modell till sin nya bas. Däremot finns det alltid en övergångsperiod på några månader, t.ex. var det ingen som gnällde över att mina hive guards stod på 40mm baser istället för 50mm på GoB Open.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Skall man kräva att folk fasar ut sina äldre modeller då också mot nya? Tex ork trukks?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@Kerrai: Ja, helst. Eller i alla fall spelar med de gamla som att de vore de nya, och t.ex. ger motståndaren LOS-fördelar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Fredde_88

Inlägg av Fredde_88 »

Jag anser att det inte spelar någon som hälst roll vilken basplata man har. Om folk tycker att det är fuskigt med stor/små plator så kan man väll lika gärna mäta från figuren eller basplatans mitt.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Fredde_88 skrev:Jag anser att det inte spelar någon som hälst roll vilken basplata man har. Om folk tycker att det är fuskigt med stor/små plator så kan man väll lika gärna mäta från figuren eller basplatans mitt.
Eller så spelar folk bara med rätt baser och man slipper allt sånt krångel
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

1. Rätt bas är sjukt viktigt speltekniskt. Spela med rätt bas.
2. Gamla modeller - är dom pyttesmå är dom skitfula, så alla som spelar med pyttesmå trukks osv gör det bara för att få fördel. Klart man ska kunna spela med sina gamla grejer - finns ju super charmiga överläpps orker å massa kul. Ta med en referensmodel om storleken skiljer för mycket.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Balder

Inlägg av Balder »

Vad händer om man dyker upp på en turnering med fel baser? Är de enheterna bannade då?
Har funderat på att anmäla mig på någon i södra Sverige men det blir svårt då både mina Biovores och Hive Guards står på de gamla baserna. Hive Guards har jag större förståelse för eftersom det finns nya figurer för, men Biovoren är ju densamma.

Skriv svar